ضرورت الگوگیری از جنگ احد در مذاکرات هسته‌ای
کد خبر: 3337119
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد:

ضرورت الگوگیری از جنگ احد در مذاکرات هسته‌ای

گروه سیاسی: امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه با الگوگیری از جنگ احد در مذاکرات هسته‌ای باید با بصیرت کامل عمل شود، ابراز کرد: اگر پشت سر رهبری راه برویم و طمع بهتر شدن اوضاع اقتصادی را در یک شب را نداشته باشیم، قطعا پیروزی از آن ما خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه نهم مردادماه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه الگوی قرآنی انسان زیستی در سوره مبارکه انسان مطرح شده است، اظهار کرد: وجود انسان یک مسئله تصادفی نیست بلکه خلقت وی هدف خاصی را دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه وجود حضرت آدم(ع) با انسان متفاوت است، افزود: خلقت حضرت آدم(ع) با انسان متفاوت است، بر این اساس انسان از نطفه به وجود آمده اما حضرت آدم(ع) از بهشت به زمین آمده، لذا جنس این دو با هم متفاوت است.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه در آیه« هل اتی»، دو نظریه وجود دارد که یکی انسان را حداث و دیگری انسان را محدث می‌داند، عنوان کرد: انسان هم حداث است و هم نیاز به محدث دارد، لذا مهم‌ترین میژگی انسان هدفمند بودن وی بوده که خدا در قرآن به آن اشاره کرده است.

امام جمعه مشهد به معرفی حضرت علی(ع) به عنوان الگوی انسانی در قرآن اشاره کرد و گفت: خدا در قرآن قبل از اینکه انسان را معرفی کند، از حضرت علی(ع) به عنوان انسان کامل و الگوی همه انسان‌ها یاد می‌کند، از همین رو انسان می‌تواند با الگوبرداری از افرادی که خدا در قرآن معرفی کرده به درجه کمال برسد.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به سالروز جنگ احد، این جنگ را دارای یک تجربه راهبردی برای مسلمانان عنوان کرد و یادآور شد: مسلمانان با طمع ورزیدن برای جمع‌آوری غنایم جنگی از فرمان پیامبر(ص) سرپیچی کردند، لذا با رفتن به سوی غنایم موجب شدند که عده‌ای شهید و پیامبر(ص) به همراه حضرت علی(ع) و سایر یاران در محاصره قرار بگیرند.

وی با مطابقت دادن موقعیت امروز ایران با موقعیت جنگ احد و لزوم الگوبرداری مردم ایران از این جنگ در مقابله با دشمنان، ادامه داد: در جنگ احد دیده‌بانان برای بهتر شدن اوضاع اقتصادی خود، از فرمان پیامبر(ص) سرپیچی کرده و موجب شکست و همچنین شهادت حضرت حمزه(ع) شدند.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم عده‌ای از پشت به ما خنجر بزنند، عنوان کرد: اگر حواس خود را جمع نکنیم و طمع بهتر شدن اوضاع اقتصادی کشور خود را داشته باشیم در واقع فرش قرمز برای کسانی پهن کرده‌ایم که می‌خواهند به ما ضربه بزنند.

آیت‌الله علم الهدی با با بیان اینکه وزیر امور خارجه فرانسه که امروز در مذاکرات با ایران حضور دارد، همان فردی است که 30 سال قبل خون آلوده را وارد ایران کرد، گفت: این فرد نه تنها خون آلوده بلکه موتورهایی را وارد ایران کرد که مردم در ماشین خود در خیابان‌های ایران به آتش کشیده شدند، بر این اساس چطور این فرد می‌تواند در جریان مذاکرات بی طرف باشد و حق ایران را بدهد؟

وی با تأکید بر اینکه با الگوگیری از جنگ احد در مذاکرات هسته‌ای باید با بصیرت کامل عمل شود، ابراز کرد: اگر پشت سر رهبری راه برویم و طمع بهتر شدن اوضاع اقتصادی را در یک شب نداشته باشیم قطعا پیروزی از آن ما خواهد بود.

captcha