طلاب باید مراقب وسوسه‌های دشمنان اسلام باشند
کد خبر: 3338800
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶

طلاب باید مراقب وسوسه‌های دشمنان اسلام باشند

گروه اجتماعی: امام‌جمعه خوی گفت: طلاب به‌عنوان یکی از قشرهای فرهیخته جامعه باید مراقب وسوسه‌ها و نقشه‌های شوم دشمنان اسلام بوده و در همه حال آگاه باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام شکوری، امام‌جمعه خوی صبح امروز، 13 مردادماه در جلسه طلاب ورودی سال 94 که در مدرسه امام خمینی(ره) خوی برگزار شده بود، اظهار کرد: اینکه خداوند احدیت توفیق داده است در دوران جوانی خود لیاقت سربازی امام عصر(عج) را پیدا کرده‌اید قدر بشناسید و خدا را سپاسگزار باشید که مسیر زندگی آینده‌تان در یک مسیر صحیح قرار گرفته است.

امام‌جمعه خوی با بیان اینکه طلاب مراقب وسوسه‌های دشمنان اسلام باشند، تصریح کرد: مواظب وسوسه‌های احتمالی برخی افراد باشید که احتمالاً مسیرهای دیگری را به شما پیشنهاد کنند در حالیکه بالاتر از اسلام‌شناسی و اصلاح خود و سپس اصلاح دیگران جایگاهی وجود ندارد.

وی تقوا و تلاش و کوشش را از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر طلاب خواند و اظهار کرد: در مورد زندگی علمای گذشته مطالعه داشته باشید.

امام جمعه خوی با تمسک به فرمایش رسول خدا(ص) اظهار کرد: «اول العلم معرفة الجبار و آخر العلم تفویض الامر الیه» این حدیث پرمحتوا مسیر طلاب را روشن و مشخص می کند که ابتدای دانش شناخت خداوند احدیت و انتهایش واگذاری تمامی امور به خداوند است.

شکوری گفت: دین‌شناسی و معرفت دستورات و فرامین الهی و شناخت پیدا کردن بر فرهنگ اهل بیت(ع) از نظر جایگاه، بالاتر از تمامی مقامات و جایگاه‌ها است.

وی گفت: از فرصت های موجودی که در اختیار شما قرار دارد مدارس خوب، اساتید و مدیران مهذب و امکانات خوب و رفاه و امنیت حاکم بر کشور استفاده بهینه داشته باشید.

captcha