فرهنگ‌پروری و جهاد علمی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی است
کد خبر: 3339744
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸
امام جمعه زاهدان:

فرهنگ‌پروری و جهاد علمی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: فرهنگ‌پروری و جهاد علمی از رسالت‌های جهاد دانشگاهی است و این نهاد انقلابی همواره سرمنشأ خیر و برکات فراوان در جامعه بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌ المللی قرآن ( ایکنا) از سیستان و بلوچستان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان روز گذشته 16 مردادماه در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی گفت: فرهنگ‌پروری و جهاد علمی از رسالت‌های این نهاد انقلابی است که همواره سرمنشأ خیر و برکات فراوان در جامعه بوده است. با تاسیس جهاد دانشگاهی توسط شورای انقلاب فرهنگی تحقیقات علمی و فعالیت‌های فرهنگی و دینی جامعه بخصوص در دانشگاه‌ها دچار تغییر و تحول بزرگی شد.

وی افزود: حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مقام معظم رهبری از مجموعه جهاد دانشگاهی نیز مایه افتخار و چراغ هدایتی برای این نهاد انقلابی محسوب می‌شود. مطالبات رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی تنها مربوط به وزرا، استانداران و کارگزاران دولت نیست بلکه همه افراد تاثیرگذار در این مسیر را نیز شامل می‌شود.

آیت الله سلیمانی گفت: دولت اسلامی دارای چهار ویژگی مهم است که عبارتند از توجه به مردم به عنوان اصل همیشگی، خیرخواه مردم بودن، مشارکت مردم در سرنوشت خود در همه ابعاد و در نظر گرفتن اهداف عالیه و متوسط برای آنان. همچنین دولت دارای وظایف دیگری از جمله برنامه ریزی، سرمایه گذاری، توسعه مشارکت مردمی، پاسخگویی به مردم و برقراری تعادل اجتماعی است.
امام جمعه زاهدان در پایان با تسلیت شهادت حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: این امام بزرگوار منشا علم و دانش بود.

captcha