ضرورت توجه بیشتر به قرآن و سفارشات اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی
کد خبر: 3340612
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰

ضرورت توجه بیشتر به قرآن و سفارشات اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی

گروه اجتماعی: امام‌جمعه خوی گفت: توجه به قرآن و اهل بیت(ع) و سخنان ارزشمند پیامبران و بکارگیری سخنان ارزشمد آنان در زندگی هر فردی واجب بوده و باید به این امر بیشتر توجه شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدرضی شکوری، امام‌جمعه خوی صبح امروز، 18 مردادماه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم گرامی داشت 25 شوال، روز شهادت رئیس مذهب حضرت امام صادق(ع) که با حضور مسئولان فرهنگی ،تبلیغی،مدیران مدارس علمیه و مسئولان هیئت‌های مذهبی در دفتر امام جمعه تشکیل شده بود، طی سخنانی اظهار کرد: قرآن و اهل بیت(ع) دو امانت گرانبهای پیامبر اسلام در میان مسلمانان است که باید اقرار بکنیم که در این زمینه به وظایف خود درست عمل نکرده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز نه تنها شیعیان بلکه پیروان امور مذاهب اسلامی مدیون علوم امام صادق(ع) هستند، چون رهبران همه مذاهب اسلامی ریزه‌خوار سفره علوم امام صادق(ع) بوده که از دانشگاه 4 هزار نفری آن بزرگوار استفاده کرده و می‌کنند.

شکوری ادامه داد: امروز اصول و قواعد مهم فقه شیعه در سایه قال‌الصادق‌ها تهیه و تدوین شده است و اگر روایات امام صادق(ع) را از موسوعه های فقهی و روایی منها بکنیم چیز زیادی باقی نخواهد ماند.

وی با اشاره به ضرورت گرامیداشت میلادها و ایام شهادت معصومین(ع) اظهار کرد: این موضوع یک نوع سپاسگزاری و عرض ارادت به ساحت مقدس انسان‌هایی است که واسطه فیض خداوند به بشریت هستند، اگر وجود آنان در این کره زمین نباشد بشریت نابود خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این جلسه تصمیم‌گیری شد که در ایام شهادت امام صادق(ع) مراسم مناسب در مساجد ،حسینیه ها همراه با عزاداری هیئت‌های مذهبی و سیاه پوش کردن شهر اقداماتی صورت بگیرد.

captcha