مساجد دژی مستحکم در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام است
کد خبر: 3340664
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹

مساجد دژی مستحکم در مقابل توطئه‌های دشمنان اسلام است

گروه اجتماعی: رئیس کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی گفت: مساجد یکی از پایگاه‌های مهم برای ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان می‌باشد.

 حجت الاسلام اباذر بیگی در گفت و گو با خبر گزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی با اعلام مطلب فوق افزود: مساجد از صدر اسلام پایگاه‌ گردهمایی مسلمانان بوده و مکان تعلیم و تربیت احکام اسلام و اشاعه فرامین الهی است.

وی در ادامه افزود: مساجد به عنوان یکی از مکان‌های صدور احکام اسلامی، که با تشکیل حلقه‌های دینی در بین مسلمانان نقش بسیاری در ابلاغ مطالب سیاسی ،دینی و فرهنگی دارند.

حجت الاسلام بیگی با اشاره به نقش فراوان مساجد در دوران 8سال دفاع مقدس و اعزام نیروهای جنگ به مناطق جنگی افزود: مساجد با جذب جوانان مومن و متعهد میهن اسلامی تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

وی گفت: مساجد به عنوان یک جایگاه ویژه که از تاریخ صدور اسلام تا به امروز که با لطف و عنایت خداوند در کشور های اسلامی و کل دنیا گسترش یافته ، عامل مهمی در حفظ و ترویج مسائل سیاسی،دینی ،علمی و فرهنگی می‌باشد.

حجت الاسلام بیگی در ادامه اظهار کرد: مساجد که جایگاه اتحاد و همبستگی مسلمانان و ایستادگی آنها در برابر دشمنان و کفار و دفاع از ارزش‌ها و سنت‌های دینی بوده و یکی از مکان‌های انجام واجبات و دستورات الهی و عبودیت پروردگار است.

وی تصریح کرد: اجتماع در مساجد خصوصا در کشورهای اسلامی امری ضروری بوده و متولیان باید با مدارا و خوشرویی و ارائه برنامه های دینی و جذاب متنوع در جذب مردم و جوانان به مساجد و انجام واجبات دینی کوشا باشند.

حجت الاسلام بیگی با اشاره به اینکه 3هزارو 200 مسجد در سطح استان فعالیت دارند، بیان کرد: وجود هرچه بیشتر این مکان الهی در استان ها برای اتحاد و انسجام مردم ضروری بوده و لذا تشکیل مسجد باید در کشور گسترش یابد.

وی گفت: یکی از راه‌های جذب مردم مخصوصا قشر جوان جامعه ، علاوه بر خوشرویی متولیان و مسئولین، تاسیس حوزه های فرهنگی ،ورزشی و هنری در اطراف مساجد می باشد .

حجت الاسلام بیگی اظهار کرد: شبکه های ماهواره ای و فضاهای مجازی الگوی دشمنان بوده و جوانان با استفاده نادرست از این شبکه ها و دوری از سنت اهل بیت (ع) و الگو برداری از فرهنگ نادرست و به دور از دستورات دینی غرب در رفتن به مساجد و انجام واجبات دینی خود بی میل می شوند.

رئیس کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: درگیری های ذهنی ناشی از بازتاب های منفی فضاهای مجازی و ماهواره ها باید با برنامه ریزی و آموزش استفاده صحیح کنترل شوند.

captcha