خاطرات آزادگان برای نسل‌های آینده ثبت و مستندسازی شود
کد خبر: 3340861
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵
کلانتری:

خاطرات آزادگان برای نسل‌های آینده ثبت و مستندسازی شود

گروه اجتماعی: معاون سیاسی استاندار ایلام با بیان اینکه تجلیل از آزادگان روحیه مقاومت ما را تقویت می‌کند، گفت: خاطرات، مجاهدت‌ها، ایثار و مقاومت وصف‌ناپذیر آزادگان برای نسل‌های آینده باید ثبت و مستندسازی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، حسین کلانتری، معاون سیاسی استاندار ایلام دیروز، 18 مرداد در نشست ستاد هماهنگی سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار کرد: آزادگان حقیقت آزادگی را در دوران اسارت خود در زندان‌های رژیم بعثی به نمایش گذاشتند و نشان دادند که از وابستگی‌های دنیوی آزاد هستند.
وی گفت: باید از این قشر جامعه به عنوان یوسف‌های دوران امام راحل یاد کنیم و بی‌شک مقاومت آنان در تاریخ ثبت شد و امروز رسالت همه ما ثبت آن لحظات غرورآفرین است که می‌تواند جلوه‌های درس‌آموز و الگوهایی برای تحول امروز و فردای ایران اسلامی باشد.
معاون سیاسی استاندار ایلام افزود: آزادگان عزیز سختی‌های زیادی را در دوران اسارت تحمل کردند و درک آن روزها برای کسانی که در آن شرایط نبوده‌اند، مشکل است.
کلانتری با بیان اینکه تجلیل از آزادگان روحیه مقاومت ما را تقویت می‌کند، گفت: همان گونه که گروه 1+5 در مقابل روحیه دیپلماتیک ما وادار به تسلیم در مقابل عظمت ایران شد، استقامت و دلاورمردی‌های آزدگان نیز به عنوان سند تاریخی پایمردی ملت ایران ثبت شده است.
وی بر لزوم حفظ، ثبت و مستندسازی خاطرات، مجاهدت‌ها، ایثار و مقاومت وصف‌ناپذیر آزادگان برای نسل‌های آینده تأکید کرد و گفت: باید در این گونه مناسبت‌ها به فرهنگ مقاومت و ایثار بیش از پیش پرداخته شود تا زمینه برای ترویج و انتقال این دستاوردها به نسل‌های آینده فراهم شود.
یادآور می‌شود، استان ایلام 332 آزاده سرافراز دارد.

captcha