ترویج فرهنگ کتابخوانی با افزایش امکانات کتابخانه‌ها انجام شود
کد خبر: 3341507
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷

ترویج فرهنگ کتابخوانی با افزایش امکانات کتابخانه‌ها انجام شود

گروه اجتماعی: مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی با افزایش امکانات کتابخانه‌ها صورت گیرد و در حقیقت مباحث حوزه کتاب به صورت یک مجموعه منسجم پی‌گیری شود تا نتیجه واقعی آن احساس شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، محمدرضا رضایی، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی امروز، 21 مرداد ماه در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: به نظر می‌رسد که بحث کتابخوانی در جامعه ما هنوز به درستی جا نیفتاده که نشان صحت این گفته وجود تنها یک کتابخانه در محدوده بزرگی از شهر بیرجند است که آن کتابخانه نیز توسط یک خیر ساخته شده است.



وی با اشاره به اینکه  با همکاری مرکز افکار سنجی جهاد دانشگاهی می‌توانیم از نیازهای استان در حوزه کتابخوانی مطلع شویم، اظهار کرد: در خراسان جنوبی حدود 50 هزار عضو داریم که باید از نظرات آنها مطلع شویم حتی اگر مخالف روندی باشد که اکنون داریم.



مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه شهرسازی هنگامی که مجوز ساخت یک مجتمع 20 واحدی صادر می‌شود حتماً مباحث مربوط به پارگینگ و سایر نیازها سنجیده می‌شود اما کسی این دغدغه را ندارد که فرزندانی که در این مجتمع 20 واحدی زندگی می‌کنند در چه مکانی می‌خواهند مطالعه کنند.



رضایی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌ها یک نهاد عمومی غیر دولتی است، افزود: شاید در توان دولت نباشد که اعتبارات و هزینه‌های مربوط به ساخت کتابخانه‌ها را تأمین کند که در این شرایط باید فرهنگ‌سازی برای حضور خیرین در ساخت کتابخانه‌های مورد نیاز استان و هر منطقه صورت گیرد.



وی تصریح کرد: در گذشته نهاد کتابخانه‌ها معاونتی از فرهنگ و ارشاد بود اما از این جهت تبدیل به یک نهاد عمومی غیر دولتی شد که خیرین بتوانند در این حوزه ورود پیدا کنند.



مدیر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، یادآور شد: یکی از نشست‌های تأثیرگذاری که برگزار خواهیم کرد، نشست کتاب است که هر ماه برگزار خواهد شد و همچنین نشست نقد کتاب داریم که اهالی کتاب در فضایی صمیمانه  یک کتاب را نقد و بررسی خواهند کرد.

captcha