۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند
کد خبر: 3345726
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
به همت ستاد دیه استان همدان؛

۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد آزاد شدند

گروه اجتماعی: مدیر‌عامل ستاد دیه استان همدان از آزادی ۵۰ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، یدالله روحانی‌منش، مدیر‌عامل ستاد دیه استان همدان سه‌شنبه، 27 مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با کمک خیرین نیک اندیش 50 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد این استان در چهار ماه نخست سالجاری آزاد شدند، زندانیان آزاد شده شامل 10 نفر محکومان ناتوان در پرداخت دیه و 40 نفر از محکومیت های مالی و مهریه بودند همچنین، 45 نفر از زندانیان آزاد شده مرد و پنج نفر زن هستند.

وی اضافه کرد: هم‌اینک 63 نفر به علت ناتوانی در پرداخت دیه در زندان‌های همدان محبوس هستند که 31 نفر از این تعداد مربوط به دیه ناشی از فوت و 32 زندانی دیه ناشی از جرح و مصدومیت می‌شود.

روحانی‌منش ادامه داد: یک دستگاه اتوبوس حامل مسافر در اواسط آذرماه سال 90 در گردنه اسدآباد دچار سانحه می‌شود و در حال حاضر سنگین‌ترین پرونده ستاد دیه مربوط به واژگونی یک دستگاه اتوبوس است که راننده آن به پرداخت 19 میلیارد ریال محکوم شده است.

وی اضافه کرد: این خودرو پس از انحراف به چپ و برخورد با گاردریل واژگون شده که در این سانحه پنج نفر فوت و 9 نفر مجروح می شوند؛ طبق اظهارات راننده، این اتوبوس هنگام قرار گرفتن در سرازیری شتاب گرفته و وی قصد داشت با دنده معکوس از سرعت خودرو بکاهد.

مدیر‌عامل ستاد دیه استان همدان بیان کرد: راننده خودرو از سیستم ترمز نیز برای متوقف کردن وسیله نقلیه استفاده کرده است ولی به علت بالا بودن سرعت با برخورد به گاردریل واژگون می‌شود.

وی عنوان کرد: در این سانحه راننده 50 ساله اتوبوس مقصر شناخته شده و بهمن ماه سال 92 راهی زندان شد، این خودرو فاقد بیمه‌نامه بوده است، مرجع قضایی راننده را علاوه بر پرداخت دیه، به تحمل سه سال حبس نیز محکوم کرده است.

captcha