تنها راه‌حل اساسی در کاهش آمار طلاق تکیه بر آموزه‌های دینی است
کد خبر: 3358520
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
ملکی:

تنها راه‌حل اساسی در کاهش آمار طلاق تکیه بر آموزه‌های دینی است

گروه اجتماعی: مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی با ابراز نگرانی از آمار طلاق در جامعه گفت: راه‌حل اساسی خروج از این بحران عملی کردن آموزه‌های دین و ائمه(ع) است،اصل زندگی و تشکیل خانواده مهم است نه تجملات آن و هر راهی غیر از فرهنگ اسلامی مقطعی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سعید ملکی، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان مرکزی امروز، 15 شهریور در سومین نشست هماهنگی برنامه‌های هفته ازدواج که در اداره کل ورزش برگزار شد، ضمن اشاره به تقارن هفته ازدواج با هفته دفاع مقدس، گفت: ازدواج یکی از زیباترین پیوندهایی است که بین جوانان در این دوران به منظور بقای نسل و آرامش روحی و روانی منعقد می‌شود.

وی با بیان این مطلب که باید زمینه ازدواج موفق و به هنگام را برای جوانان در شرف ازدواج فراهم کرد، افزود: ازدواج منطبق با احکام شرعی باید در همه حال مدنظر باشد و این مهم زمینه فخرفروشی برخی از خانواده‌های متمول نسبت به خانواده‌های کم بضاعت‌تر را فراهم نکند.

ملکی با بیان اینکه شرایط اقتصادی جوانان در آستانه ازدواج باید مدنظر مسئولان امر قرار گیرد، اظهار کرد: بدون تردید مهیا بودن شرایط اقتصادی ازدواج می‌تواند در افزایش آمار ازدواج و کاهش آمار طلاق بسیار مؤثر باشد.

این مقام مسئول در بخشی از سخنان خویش پیاده‌سازی آموزه‌های دینی در راستای ازدواج به هنگام و آسان را حائز اهمیت خواند و اضافه کرد: دشمن با استفاده از ترفندهای مختلف قصد دارد جوانان جوامع اسلامی را با فتنه‌های نرم از فکر کردن به مباحثی همچون تحکیم بنیان خانواده دورکند؛ بنابراین مسئولان باید در این حیطه وارد شده و با استفاده از تمامی توان در برابر توطئه‌های اخلاقی و رفتاری دشمنان بایستند.

وی برلزوم اهمیت حضور سایت‌های خبری، رسانه‌های دیداری و شنیداری در این میدان تأکید کرد و افزود: امروز جوانان با سایت‌های‌ خبری و شبکه‌های اجتماعی ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند که از این ابزار می‌توان در راستای تحکیم بنیان خانواده و ارتقای مهارت‌های زندگی زناشویی بین جوانان استفاده کرد.

ملکی ضمن تقدیر از دستگاه‌های ستاد ساماندهی جوانان در استان، اعلام کرد: خوشبخانه استان از ظرفیت قابل قبولی در خصوص جوانان نخبه، متعهد و کارآمد برخوردارست که می‌توان با استفاده از این ظرفیت و رفع مشکلات  ادواج و اشغال به آنان جان دوباره‌ای بخشید.

ملکی با ابراز نگرانی از بالابودن آمار طلاق در جامعه، راه‌حل اساسی خروج از این بحران را توسل به آموزه‌های دینی و عملی کردن سیره رفتاری ائمه معصومین(ع) دانست و اضافه کرد: اسلام مدافع ازدواج آسان است و اصل زندگی و تشکیل خانواده مهم است نه تجملات آن، هر راهی غیر از فرهنگ اسلامی مقطعی خواهد بود، خوشبختانه نظام از حضور روحانیون، روانشناسان و جامعه‌شناسان حاذق و کارآمد برخوردارست که می‌توان در رفع مشکلات ازدواج وارد صحنه شده و با آسیب‌شناسی درست نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را برطرف کنند.

وی همچنین به حضور خیرین در امر ازدواج و برآورد آمار قابل قبول مؤسسه ازدواج آسان در استان نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه زمینه مساعد برای داشتن زندگی موفق فراهم بوده و تنها با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم به این امر مهم بپردازیم.

محسن غفاری، معاون منابع وپشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: جوانان باید با ارتقای آگاهی خویش و کسب اطلاعات درست و اصولی خود را از آسیب و خطراتی که از سوی دشمن برنامه‌ریزی و اجرایی می‌شود در امان بدارند.

وی با بیان اینکه مسیر درست انتخاب همسر و حرکت در این مسیر را باید به جوانان آموزش داد، افزود: دست اندرکاران نظام باید با تولید و پخش برنامه‌های بسیار کارشناسی شده  آموزه‌های دینی در خصوص تحکیم بنیان خانواده را به زوجین جوان آموزش دهند.

غفاری در پایان از فعالیت 44 شبکه اجتماعی غربی علیه اسلام و ارزش‌های دینی مسلمانان خبرداد و افزود: بدون شک فعالیت رسانه ملی نظام می‌تواند دژی مستحکم در برابر توطئه‌های دشمنان باشد؛ ازاین رو طراحی، برنامه‌ریزی، هدفگذاری و اجرا در این حوزه امری واجب به شمار می‌رود.

captcha