بیت‌المقدس، قلب دنیا و میزان سنجش مسلمانان است
کد خبر: 3361433
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷

بیت‌المقدس، قلب دنیا و میزان سنجش مسلمانان است

گروه اجتماعی: امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: پیامبر اکرم(ص) بیت‌المقدس را قلب و مرکز دنیا معرفی کردند؛ نقطه‌ای که میزان سنجش و محاسبه مسلمانان است، همه از آنجا محشور می‌شویم و در قبال آن باید پاسخگو باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین ‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان روز گذشته، 20 شهریور در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: در هفته پیش رو، دو مناسبت داریم که یادآور گوشه‌ای از جنایات رژیم شوم صهیونیستی است، یکی سالگرد اشغال بیروت و دیگری سالگرد کشتار مردم مظلوم فلسطین در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا می‌باشد.
امام جمعه زاهدان افزود: قبل از وقوع جنگ جهانی دوم، کشورهای استکبارگر و حامیان آنان، دم از دو بخش عربی و اسرائیلی در سرزمین‌های اشتغالی می‌زدند، اما بعد از آن خواستار واگذاری کل سرزمین فلسطین به اسرائیلی‌ها شدند.
وی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی که مورد حمایت سایر دولت‌های استکباری قرار گرفت، جرأت پیدا کرد و بدون هیچ واهمه‌ای، شروع به کشتار مسلمانان بی‌گناه، به ویژه زنان و کودکان، در سرزمین‌های مختلف اسلامی از جمله فلسطین و لبنان کرد.
سلیمانی بیان کرد: جای تعجب و تأسف است که علی‌رغم گزارش‌های نمایندگان سازمان ملل از کشتار بی‌رحمانه زنان و کودکان و سالخوردگان توسط اسرائیل، جوامع بین‌المللی و حتی سازمان‌های دفاع از حقوق بشر در مقابل آن سکوت کرده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت بیت المقدس از منظر اسلام، افزود: پیامبر اکرم(ص) بیت‌المقدس را قلب و مرکز دنیا معرفی کردند؛ نقطه‌ای که میزان سنجش و محاسبه مسلمانان است، همه از آنجا محشور می‌شویم و در قبال آن باید پاسخگو باشیم.
امام جمعه زاهدان در خطبه دوم، اظهار کرد: روز جمعه سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی، نماینده امام امت در آذربایجان شرقی است که و به عنوان  دومین شهید محراب، به دست منافقین کوردل در سال 60 به شهادت رسید، همچنین سالگرد حمله هواپیماهای مسافربری به دو برج 110 طبقه نیویورک است که امریکا آن را بهانه‌ای برای حمله به کشورهای اسلامی ساخت.
سلیمانی بیان کرد: امریکا که شعار مبارزه با تروریسم سر می‌دهد، تا امروز نه تنها گامی برنداشته‌، بلکه همیشه برای نابودی هویت اسلامی، ددمنشانه حرکت کرده است و امروزه می‌بینیم که چگونه جامعه اسلامی را به دو شق تقسیم کرده و به جان هم انداختند.

captcha