گرایش دانش آموزان به رشته معارف اسلامی در استان بسیار ضعیف است
کد خبر: 3365814
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

گرایش دانش آموزان به رشته معارف اسلامی در استان بسیار ضعیف است

گروه اجتماعی: معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: گرایش به رشته معارف اسلامی در سطح کشور حدود 2 درصد است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی،  ابراهیم محمدی،  معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع بازگشایی مدارس ترتیب یافت، اظهار کرد: متاسفانه گرایش به رشته معارف اسلامی در سطح استان بسیار ضعیف بوده است به طوری که در سطح کشور حدود 2 درصد دانش آموزان در این رشته تحصیل می کنند.

وی ادامه داد: در نظر است مدرسه پسرانه برای علاقه مندان در رشته معارف اسلامی در استان راه اندازی شود.

محمدی تصریح کرد: بر اساس شاخص های وزارتی آموزش و پرورش موظف است حداکثر 52 درصد دانش آموزان را به رشته علوم تجربی هدایت کند.

وی با بیان اینکه امروزه 59 درصد از دانش آموزان به رشته علوم تجربی گرایش پیدا کرده اند ، گفت: هرچند که سیاست  وزارت آموزش و پرورش توسعه رشته های ریاضی فیزیک و علوم انسانی در کشور  است اما با این وجود تمایل دانش آموزان به تحصیل در این رشته ها بسیار کم تر است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: بعد از علوم تجربی گرایش به رشته علوم انسانی 33 درصد،  رشته ریاضی فیزیک 12 درصد و گرایش به معارف اسلامی حدود 60 نفر است.

وی با بیان اینکه پایه دوم متوسطه در مدارس به دو شاخه نظری و کار و دانش وفنی وحرفه ای تقسیم شده است، گفت: در شاخه نظری رشته های ریاضی فیزیک، تجربی،علوم انسانی و معارف اسلامی  وجود دارد ولی در شاخه کارو دانش و فنی حرفه ای رشته ها بسیار گسترده است.

محمدی اضافه کرد: هم اکنون در سطح استان 40 رشته در شاخه فنی وحرفه ای و 80 رشته در شاخه کار و دانش وجود دارد.

captcha