برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «خطبه غدیر» در سیستان و بلوچستان
کد خبر: 3366644
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «خطبه غدیر» در سیستان و بلوچستان

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: مسابقه کتاب‌خوانی « خطبه غدیر» با همکاری دفتر قرآن وعترت و با هدف آشنایی هرچه بیشتر جوانان و عموم مردم با خطبه ماندگار غدیر و ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین ‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حسین مسگرانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان روز گذشته، در تشریح ویژه‌برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان، گفت: مسابقه کتاب‌خوانی « خطبه غدیر» با همکاری دفتر قرآن وعترت و با هدف آشنایی هرچه بیشتر جوانان و عموم مردم با خطبه ماندگار غدیر و ترویج و ارتقای فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی در سطح استان برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: کتیبه نگاری احادیث حضرت علی (ع) و خطبه غدیر با همکاری انجمن خوشنویسان، مسابقه نقاشی ویژه گروه سنی کودک ونوجوان با همکاری انجمن هنرهای تجسمی، برگزاری شب شعر خاطره با همکاری انجمن اهل قلم از جمله برنامه های این دهه است.
وی اظهار کرد: برگزاری جشن عید غدیر در محل مسجد الغدیر زاهدان، برگزاری جشن غدیر خم با دعوت از همکاران ومسئولین انجمن‌های فرهنگی وهنری در راستای گرامیداشت دهه ولایت و امامت در استان، برپایی نمایشگاه آثار تجسمی اساتید برجسته هنرهای تجسمی استان (استاد خالقدادی و استادزمردی) و برگزاری برنامه هنری شعر و موسیقی از دیگر برنامه‌های دهه امامت و ولایت است.
مسگرانی بیان کرد: غنی‌بخشی به فعالیت‌ها و همچنین ایجاد یک فضای شاد و با نشاط در بین مردم از مهمترین اولویت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه ولایت و امامت است.

captcha