حادثه منا و جان‌باختن حجاج بیت‌‌الله الحرام در اثر سوء مدیریت بوده است
کد خبر: 3374379
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷
فرمانده ناجای خوزستان؛

حادثه منا و جان‌باختن حجاج بیت‌‌الله الحرام در اثر سوء مدیریت بوده است

گروه اجتماعی: محمدرضا اسحاقی گفت: وقوع حادثه منا و جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت‌‌الله الحرام در اثر سوء مدیریت و سوءتدبیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان،‌ سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی خوزستان در نشست خبری که امروز سه‌شنبه 7 مهرماه برگزار شد، با اشاره به فاجعه منا اظهار کرد: وقوع حادثه منا و جان باختن تعداد زیادی از حجاج بیت‌‌الله الحرام در اثر سوءمدیریت و سوءتدبیر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری هفته نیروی انتظامی از 11 تا 17 مهرماه گفت: نیروی انتظامی استان خوزستان از جمعه 10 مهرماه با حضور در نماز جمعه شهرهای استان و تجدید میثاق با شهدا، مقام معظم رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی، به پیشواز این هفته می‌رود.

اسحاقی با بیان اینکه شعار هفته نیروی انتظامی «اقتدار پلیس، همدلی، همزبانی، امنیت و آرامش» است، گفت: امنیت به عنوان یکی از نیازهای حیاتی دارای اهمیت است و نبود پیامدهای جبران‌ناپذیری برای جان، مال و آبروی افراد جامعه به دنبال دارد. نبود احساس امنیت، می‌تواند مخل روند زندگی روزمره، فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و باعث ایجاد ضررات بسیاری می‌شود.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به شعار مقام معظم رهبری در سال جاری عنوان کرد: دنیا از رویارویی نظامی آشکار ناامید شده و توان مقابله مستقیم با مردم و مورد تهاجم قرار دادن آرمان‌های کشورمان را در خود نمی‌بینند زیرا تجربه هشت سال دفاع مقدس ثابت کرده که مردم همیشه در صحنه حاضر هستند.

وی بیان کرد: با توجه به فتنه‌انگیزی دشمن و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری، مسئولان باید متوجه این توطئه‌های مختلف برای بر هم زدن وحدت ملی کشور باشند. امنیت بدون حضور، مشارکت، همراهی و حمایت مردم، ایجاد و حفظ نمی‌شود و در این راستا فعالیت‌های مختلفی در عرصه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در نظر گرفته شده است.

فرمانده انتظامی خوزستان با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های پلیس با در نظر گرفتن دغدغه‌ها و نیازهای انتظامی و امنیتی مردم در قالب نظرسنجی، افکارسنجی، نشست‌ در مجامع عمومی با قشرهای مختلف تطبیق می‌یابد، افزود: البته این امر بدان معنا نیست که ادعای انجام همه جانبه آن برنامه‌ها را داشته باشیم.

وی با اشاره به وقوع نزاع‌های اخیر در شهرهای کوچک استان خوزستان گفت: این نزاع‌ها، معمولا به دلیل برخی آداب و رسوم غلط رخ می‌دهد که باید با بسترسازی فرهنگی و اجتماعی مناسب و وسیع، اقدام به ریشه‌کنی آن کرد. این نزاع‌ها هزینه‌های زیاد و جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها و همچنین استان وارد می‌کند و بزرگان باید در این زمینه کمک کنند.

اسحاقی بیان کرد: مردم تاکنون خادمان خود در نیروی انتظامی را همواره حمایت کرده‌اند و برابر این حمایت پلیس نیز باید به عنوان تکلیف و وظیفه در راستای خدمت‌رسانی هر چه بهتر، دقیق‌تر و بیشتر به مردم اقدام کند.

captcha