فرایند اجرای مسابقات باید منجر به تدبر در قرآن شود/ نشاط معنوی و اجتماعی؛ محصول انس با قرآن
کد خبر: 3376991
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۶
ساداتی:

فرایند اجرای مسابقات باید منجر به تدبر در قرآن شود/ نشاط معنوی و اجتماعی؛ محصول انس با قرآن

گروه فعالیت‎های قرانی: شرکت‌کننده در رشته ترتیل مسابقات اوقاف قم در مرحله شهرستانی با بیان اینکه نشاط معنوی و اجتماعی از جمله آثار انس با قرآن است گفت: فرایند اجرای مسابقات باید منجر به تدبر در قرآن شود.

فاطمه ساداتی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، با اشاره به مکان برگزاری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن در مرحله شهرستانی که در دانشگاه علوم و معارف قرآن در حال برگزاری است گفت: مکان مسابقات و زمان آن و وضعیت سالن و فضای مسابقات بسیار خوب بود و جای قدردانی از برگزارکنندگان را دارد.

وی افزود: به ما ساعت 13 و 30 برای انجام مسابقه اعلام شده بود ولی مسابقات زودتر از 15 آغاز نشد از این رو لازم است نظم در برنامه ها به خصوص برنامه‎های قرآنی بیشتر رعایت شود زیرا یکی از پیام‎های مهم اسلام نظم در کارهاست که در جامعه ما کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

این مرتل قرآن کریم بیان کرد: داوری این مسابقات نیز با توجه به مرحله شهرستانی بودن سخت و دقیق بود که البته در فرایند داوری این مسئله طبیعی است زیرا باید عده ای از افراد از گردونه رقابت‌ها خارج شوند.

ساداتی بیان کرد: پیشنهاد من این است که فرایند برگزاری مسابقات به گونه ای رقم بخورد که افراد بیشتر با مفاهیم آشنا شوند زیرا هدف اصلی از این مسابقات باید آشنایی با قرآن و در نهایت تدبر و عمل به آیات است البته وجود وقف و ابتدا تا حدی قراء را به این سمت سوق می دهد.

این مرتل اظهار کرد: عدم حضور داورن در روی سن از تجارب خوبی است که باید باز هم ادامه داشته باشد زیرا باعث عادلانه تر شدن روند اجرا می‎شود.

وی هدف از حضور در مسابقات را آزمودن میزان توانمندی‎های خود در قرائت دانست و ادامه داد: حضور در مسابقات قرآن باعث رشد معنوی و روحی انسان می شود و در تقویت روابط سالم اجتماعی و با نشاط با دیگران موثر است و هرقدر چنین برنامه هایی با رفع نقیصه‎هایش برگزار شود موثر خواهد بود.

وی با ابراز همدردی با خانواده‎های قربانیان حادثه منا گفت: ما در این فاجعه جمعی از مردم به خصوص تعدادی از قراء را از دست دادیم و در این میان درسی را که از مرحوم حاج حسنی گرفتیم این بود که برای حضور در برنامه‎های قرآنی اخلاص مهمترین موضوع است. یادآور می‎شود سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف قم در مرحله شهرستانی از یکشنبه 5 مهرماه در دانشگاه علوم و معارف قرآن آغاز شده و تا 12 این ماه در دو بخش بانوان و آقایان در حال برگزاری است.

این مسابقات در رشته‎های ترتیل، تحقیق، حفظ، اذان، دعاخوانی و ... در گروه سنی بالای 18 سال در حال برگزاری است.

captcha