افزایش مشارکت بانوان با راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد اجتماعی
کد خبر: 3379427
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
معاون استاندار تصریح کرد:

افزایش مشارکت بانوان با راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد اجتماعی

گروه اجتماعی: خبیر با بیان اینکه با حرف و شعار نمی‌توان نرخ مشارکت مردم به خصوص بانوان را افزایش داد، گفت: یکی از راه‌های افزایش مشارکت، راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه‌های مختلف اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، فرج‌الله خبیر معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان در جلسه کمیته امور بانوان که امروز یکشنبه 12 مهرماه برگزار شد، با بیان اینکه حوزه بانوان در استان خوزستان دارای مشکلات عدیده‌ای است، اظهار کرد: بالا بودن نرخ بی‌سوادی و بازماندگی از تحصیل میان بانوان یکی از این مشکلات است که به دلیل برخی سنت‌ها و آداب و رسوم میان مردم ایجاد شده است؛ به همین دلیل سطح اطلاعات بانوان نسبت به جامعه مردان کمتر است و این نشان می‌دهد باید آموزش‌های بیشتری در عرصه آموزشی انجام شود.

وی ادامه داد: پیشرفت مسائل اجتماعی و فرهنگی کند انجام می‌شود و نباید انتظار داشته باشیم این پیشرفت‌ها در یک، دو یا پنج سال محقق شود. معمولا پیشرفت در این گونه عرصه‌ها در طول دوره‌های زمانی طولانی‌مدت و با تغییر باورها، ‌و دگرگونی بینش‌ها اتفاق خواهد افتاد. البته این تغییرات به تدریج در حال وقوع است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اظهار کرد: اگر بتوان سطح مشارکت بانوان را ارتقا داد، این تحولات در زندگی مردم سریع‌تر رخ خواهد داد. البته با حرف و شعار نمی‌توانیم نرخ مشارکت را افزایش دهیم. ضرورت راه‌اندازی سازمان‌های مردم‌نهاد به این دلیل است که این سازمان‌ها می‌توانند گروه‌های مختلف اجتماعی را سازمان‌دهی کرده و آموزش دهند و ما می‌توانیم با حمایت از این سازمان‌ها، سیر تحولات را سرعت ببخشیم.

فرانک موسوی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان نیز در این جلسه اظهار کرد: چنانچه مادر خانواده دارای سطح سواد سلامت پایینی باشد، قطعا این موضوع در سلامت اعضای خانواده نیز تاثیرگذار خواهد بود. برای گسترش و ارتقا سطح سواد سلامت بانوان، صدا و سیما باید حضوری پررنگ داشته باشد و همه دستگاه‌ها در این زمینه وارد عمل شوند. در موضوع ارتقا سطح سواد سلامت جامعه به خصوص بانوان لازم است جامعه هدف علاوه بر آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و ادارات نیز باشد.

وی در ادامه در خصوص دستور کار دوم این جلسه گفت: در شهر شاهد تبلیغات گسترده‌ای در زمینه برگزاری همایش‌‌های مرتبط با خانواده هستیم که متولی برگزاری این گونه همایش‌ها و سمینارها مشخص نیست و افرادی که به عنوان مدرس کارگاه‌های آموزشی در این سمینارها به کار گرفته می‌شوند، شاید تخصص لازم را در حوزه مورد بحث نداشته باشد. بنابراین لازم است برگزاری این همایش‌ها و سمینارها با نظارت ما صورت گیرد.

موسوی اظهار کرد: برای این منظور باید کارگروهی از حوزه امور بانوان و خانواده استانداری تشکیل شود که این‌گونه برنامه‌ها را رصد کند. این امور باید در جایی نظارت شود. البته بسیاری از این همایش‌ها از سوی بخش خصوصی نیست بلکه بخش دولتی نیز برگزارکننده این همایش‌ها و سمینارها است. بنابراین ضرورت دارد این برنامه‌ها قبل از اجرا، مورد تایید کارگروه مورد نظر قرار گیرد و سپس به اجرا در آید.

captcha