برگزاری ۶۰ جلسه‌ «پرسمان دینی» در حرم رضوی
کد خبر: 3383075
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
در طول تابستان صورت گرفت:

برگزاری ۶۰ جلسه‌ «پرسمان دینی» در حرم رضوی

گروه اجتماعی: رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با ایام تابستان، از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی، بیش از ۶۰ جلسه برنامه «پرسمان دینی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی ابراز کرد: همزمان با ایام تابستان، از سوی اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی، بیش از ۶۰ جلسه برنامه «پرسمان دینی» در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

وی اضافه کرد: جلسات پرسمان دینی با موضوعات «جایگاه زن در اسلام»، «زیارت برتر، آثار و برکات زیارت»، «تربیت فرزند»، «امام‌شناسی»، «سیره خانوادگی و تربیتی امام رضا(ع)»، «سیره سیاسی، اجتماعی و عبادی امام رضا(ع)» و «مهدویت» برگزار شده است.

رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه در تابستان سال جاری بیش از 300 هزار زائر از 60 جلسه برنامه پرسمان دینی بهره‌مند شدند، افزود: این ویژه برنامه هر روز به جز جمعه ها بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در صحن جمهوری اسلامی برگزار می شد و مخاطبان دیگر نیز می توانستند از طریق سایت رضوی تی وی این برنامه را به صورت زنده مشاهده کنند.

لسانی بیان کرد: این جلسات از جمله برنامه‌های موفق اداره پاسخ‌گویی به سؤالات دینی است که در آن سعی شده است با نگاه‌های عمیق به مسائل معرفتی، تربیتی و خانوادگی، فرصتی را برای پرسش و پاسخ، اندیشیدن، فهمیدن و رسیدن به معارف زلال و ناب دینی فراهم آورد.

وی، تبیین الگویی کارآمد و جامع از نظام تعلیم و تربیت اسلامی در حوزه‌های خانواده، جوان و اجتماع برای عموم زائران حرم مطهر رضوی را از اهداف برگزاری جلسات پرسمان دینی عنوان کرد و درباره کیفیت برگزاری این جلسات، گفت: در هر جلسه استاد در موضوعات مربوطه به ایراد سخنران پرداخته و در بخش دوم، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ داده می شود.

یادآور می‌شود، در این جلسات بر اساس گفتار استاد، مسابقه‌ای به عمل می‌آید که در پایان به رسم یادبود و تبرک هدایایی اعطا می‌شود.

captcha