القای خرافات، توطئه صهیونیست‌ها برای ناکارآمد کردن عزاداری‌هاست
کد خبر: 3386313
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵

القای خرافات، توطئه صهیونیست‌ها برای ناکارآمد کردن عزاداری‌هاست

گروه اجتماعی: معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام وقتی به قدرت و تأثیرگذاری نهضت عاشورا پی بردند، برای ناکارآمد کردن عزاداری‌ها سیاست‌هایی را در پیش گرفتند تا با القای خرافات، عاشورا را تحریف و آن را با عقل ناسازگار جلوه دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌ المللی قرآن (ایکنا) از سیستان وبلوچستان، حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد، معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور پنجشنبه، 23 مهرماه در همایش استانی ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که در زاهدان برگزار شد، گفت: مناسبت‌های مذهبی و مراسم و تجمعاتی که برگزار می‌شود، یکی از سرمایه‌‌های اجتماعی کشور است و ما باید تمام تلاش خود را برای مراقبت از این سرمایه‌ها که ارزشی و معنوی هستند، به کار بگیریم.
معاون امور فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی کشور افزود: عاشورا یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی است که سرمنشأ پیروزی انقلاب اسلامی است و به سبب تأثیرگذاری بالایی که در مبارزه با طاغوت‌ها دارد، دشمنان اسلام تلاش گسترده‌ای برای کمرنگ کردن آن آغاز کرده‌اند.
وی با بیان اهمیت عاشورا در کلام امام خمینی(ره) اظهار کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمود «محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است» و با تأکید بر مراقبت از آن فرمود همین مناسبت‌ها و عاشورا بود که طومار عمر نظام ستم‌شاهی را از کشور برچید.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد بیان کرد: صهیونیست‌ها و دشمنان اسلام وقتی به قدرت و تأثیرگذاری نهضت عاشورا پی بردند، برای ناکارآمد کردن عزاداری‌ها سیاست‌هایی را در پیش گرفتند تا با القای خرافات، عاشورا را تحریف و آن را با عقل ناسازگار جلوه دهند که به کار بردن ابزار موسیقی، قمه، قلاده و تقلید از خواننده‌های خارجی در مداحی توطئه‌های آن‌ها بود.
وی گفت: توجه به محتوا و غنا‌بخشی به اهداف والای قیام عاشورا و جلوگیری از گسترش خرافات و موهوماتی که بعضا در عزاداری‌ها رسوخ پیدا کرده از جمله حرکت‌هایی مانند قمه زنی که حرام اعلام شده، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهار کرد: صهیونیست‌ها همچنین برای تضعیف بال دیگر شیعه یعنی مهدویت، به روش‌ها و شگردهایی برای گسترش خرافات، به وجود آوردن مدعیان دروغین در بحث مهدویت و عرفان‌های نوپدید و کاذب روی آوردند.
حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد همچنین در ادامه با اشاره به شعار امسال محرم با عنوان «همدلی با حسین(ع)، همزبانی با زینب(س)» تأکید کرد: هیأت‌های مذهبی باید از وسایل متعارف برای عزاداری استفاده و از هرگونه آلات موسیقی غیر متعارف، حرام و ممنوعه خودداری کنند.

captcha