اعزام 5150 نفری سپاه بقیةالله(ع) شیراز به اردوی راهیان نور/ تغییر در مناطق عملیاتی مورد بازدید
کد خبر: 3386461
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

اعزام 5150 نفری سپاه بقیةالله(ع) شیراز به اردوی راهیان نور/ تغییر در مناطق عملیاتی مورد بازدید

گروه اجتماعی: در سال تحصیلی جاری 5150 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر به‌همت سپاه بقیةالله(عج) شیراز به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، مراسم نخستین اعزام کاروان اردوی راهیان نور دانش‌آموزی سپاه بقیةالله(عج) شیراز به‌همت این ناحیه از سپاه و با همکاری آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز امروز، 25 مهرماه برگزار شد.
فرهاد اسماعیلی، رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: این نخستین اعزام دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور در سال تحصیلی جدید است.
وی با بیان اینکه در نخستین اعزام قریب 350 دانش‌آموز در قالب 8 دستگاه اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب ایران اعزام خواهند شد، گفت: بناست تا 54 دستگاه اتوبوس دیگر از دانش‌آموزان پسر را تا پایان سال تحصیلی جاری به اردوی راهیان نور اعزام کنیم.
اسماعیلی ابراز کرد: علاوه بر این بناست تا 57 دستگاه اتوبوس از دانش‌آموزان دختر نیز با همکاری سپاه بقیةالله(عج) شیراز به اردوها اعزام کنیم ضمن اینکه برنامه‌های این اردوها در سال جاری بسیار منظم صورت گرفته است.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز با بیان اینکه در سال جاری تغییراتی در اردوی راهیان نور دانش‌آموزی صورت گرفته است، گفت: در این اردوها بازدید از برخی از مناطق عملیاتی نظیر اروند حذف شده است و به جای آن بازدید از مناطق عملیاتی دیگر صورت می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: این اردوها در قالب درس آمادگی دفاعی دانش‌آموزان صورت می‌گیرد اما ما اعتقاد داریم که این اردوها به تنهایی خود یک مدرسه و دانشگاه برای دانش‌آموزان تلقی می‌شود.
بنا بر این گزارش، جواد قناعتی، فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز نیز در حاشیه همین مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: امسال با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته است این اردوها با همکاری سپاه و آموزش و پرورش ناحیه 3 برگزار می‌شوند.
وی ابراز کرد: در سال تحصیلی جاری 54 دستگاه اتوبوس از دانش‌آموزان پسر و 57 دستگاه اتوبوس از دانش‌آموزان دختر و مجموعاً 111 اتوبوس به مناطق عملیاتی جنوب ایران اعزام خواهیم کرد.
قناعتی با بیان اینکه در سال جاری 5150 نفر از دانش‌آموزان به این مناطق اعزام می‌شوند، گفت: این اعزام‌ها طبق جدول زمان‌بندی انجام هر 10 الی 12 روز انجام می‌شود که نخستین اعزام ما از امروز آغاز شد و تا پایان اردیبهشت‌ماه این اعزام‌ها ادامه خواهد داشت.
فرمانده سپاه بقیةالله(عج) شیراز خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در این اردوها از مناطق عملیاتی جنوب نظیر منطقه  عملیاتی والفجر 8، شلمچه، علقمه و غیره بازدید خواهند کرد.
وی همچنین به برنامه‌های جانبی در این اردوها اشاره کرد و گفت: در این اتوبوس‌ها یک نفر روحانی به عنوان روحانی کاروان در بحث برگزاری نمازهای جماعت و پاسخگویی به سئوالات شرعی، یک نفر از پیشکسوتان جهاد و شهادت از رزمندگان دفاع مقدس، یک نفر مسئول اتوبوس از سپاه برای تأمین امورات امنیتی دانش‌آموزان و یک نفر هم به عنوان خادم شهید جهت انجام کارهای فرهنگی به دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کنند.

captcha