بازخوانی و تفسیر خطبه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شب‌های محرم
کد خبر: 3389348
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
در شیراز صورت می‌گیرد؛

بازخوانی و تفسیر خطبه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شب‌های محرم

گروه اجتماعی: مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز از بازخوانی و تفسیرخطبه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در شب‌های محرم در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام علی سقاچی، مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز امروز، 27 مهر در جمع خبرنگاران گفت: در ایام محرم شرح و تفسیر خطبه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) هر شب همزمان با نماز مغرب و عشاء در 27 نمازخانه بوستان‌های سطح شهر توسط روحانیون مستقر در بوستان‌ها  برای مردم بیان می‌شود.
وی بیان خطبه این دو بزرگوار را گامی مهم در جهت بازآفرینی و معرفی گنجینه‌های معرفتی و نشانه‌های ماندگار مظلومیت و عظمت اهل بیت(ع) عنوان کرد.
سقاچی تأکید کرد: خطبه حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) در واقع گفت‌وگوی امام حسین(ع) با نسل‌های آینده بود بنابراین ما نیز امروز وظیفه داریم این پیام را به گوش نوجوانان و جوانان برسانیم و به آن‌ها ابلاغ کنیم.
مدیرعامل سازمان فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری شیراز تصریح کرد: روضه‌خوانی‌ها و مدیحه‌سرایی‌ها قسمتی از احساسات مردم و شور حسینی را بیان می‌کنند و برای ترویج شعور و معرفت حسینی باید به سراغ خطبه‌های کوبنده و محکم حضرت زینب(س) وامام سجاد(ع) رفت زیرا برخی از جملات این خطبه‌ها مجلس را منقلب می‌کند و دل‌ها را می‌سوزاند و چون این خطبه‌ها از زبان معصوم ذکرشده و بازخوانی مشاهدات آن‌ها از واقعه کربلاست باب جدیدی از شناخت و معرفت اهل بیت(ع) را برای مخاطبین باز می‌کند.
وی در بیان ویژگی‌های حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) به احاطه کامل آن دو بزرگوار به جریان‌های سیاسی فرهنگی موجود در جامعه آن روز اشاره کرد و افزود: آگاهی بخشی به مردم در رسوا کردن امویان، معرفی اسلام اصیل و اعلام اهداف قیام اباعبدالله‌الحسین(ع)، تحمل سختی‌ها و مشکلات در راه زنده نگه داشتن دین پیامبر(ص) از جمله فعالیت‌های این پیام‌آوران قیام جاویدان حسینی بود.

captcha