پیام عاشورا، مبارزه در میدان نبرد و روشنگری در خارج میدان است
کد خبر: 3390593
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶

پیام عاشورا، مبارزه در میدان نبرد و روشنگری در خارج میدان است

گروه اندیشه: مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان گفت: لبّ کلام عاشورا، مبارزه در میدان جنگ و تبلیغ و روشنگری در خارج از میدان است، در این حماسه هم نقش شهدا و در رأس آنان اباعبدالله (ع) و هم نقش مبلغان و در رأس آنان امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) حیاتی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی، مدیرکل اوقاف و امورخیریه سیستان و بلوچستان، در گفت وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از سیستان و بلوچستان گفت: از حادثه کربلا و آنچه برای امام حسین(ع) و یارانش اتفاق افتاد؛ عبرت‌های فراوانی می‌توان آموخت، بطوری که تنها یک واقعه تاریخی نبوده، بلکه یک درس و حماسه بزرگ است.
وی ادامه داد: بی‌بصیرتی خواص، عدم ولایت‌پذیری، افول غیرت دینی، ضعف در دشمن شناسی، اهمیت ندادن به امربه معروف و نهی ازمنکر، وجود مجاهدان دنیاطلب، ترویج بدعت و خرافات عواملی است که سبب ایجاد واقعه کربلا شد؛ اگر ما نیز در عصر خود این نکات را مورد توجه قرار ندهیم؛ مشابه آن را رقم می‌زنیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار کرد: لبّ کلام عاشورا، مبارزه در میدان جنگ و تبلیغ و روشنگری در خارج از میدان است، در این حماسه هم نقش شهدا و در رأس آنان اباعبدالله (ع) و هم نقش مبلغان و در رأس آنان امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) حیاتی است.
وی با بیان این‌که دشمنان اسلام از ترویج اندیشه عاشورایی می‌هراسند، افزود: دشمنان با تغییر در اشعار و سبک‌های مداحی و ترویج خرافات و روش‌های نامناسب عزاداری به دنبال ضربه‌زدن به دین هستند.
تدینی بیان کرد: عاشورا الگو و نمونه ویژه‌ای برای جهاد و مقابله با استکبار است که سبب می‌شود همه برنامه ریزی دشمن برای نفوذ از بین برود، بنابراین نباید بگذاریم با خرافات و انحرافات آلوده شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان خطاب به مبلغان، تأکید کرد: اهمیت به نماز، امربه معروف و نهی از منکر، ایثار، شهادت، صبر و عطوفت باید در سخنرانی‌ها و اشعار به عنوان اصلی مهم مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

captcha