به جمعیت اهداکنندگان بی‌دریغ زندگی بپیوندید/ پایگاه‌های اهدای خون منتظر شماست
کد خبر: 3391263
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۱

به جمعیت اهداکنندگان بی‌دریغ زندگی بپیوندید/ پایگاه‌های اهدای خون منتظر شماست

گروه اجتماعی: اداره کل انتقال خون خراسان رضوی ضمن دعوت عموم مردم و عزاداران به مشارکت در اهدای خون به شهروندانی که به هر دلیل هنوز موفق به مراجعه برای اهدای خون نشده‌اند، توصیه کرد تا به جمعیت اهداکنندگان بی دریغ زندگی بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره کل انتقال خون استان خراسان رضوی ضمن دعوت عموم مردم و عزاداران به مشارکت در اهدای خون به شهروندانی که به هر دلیل هنوز موفق به مراجعه به پایگاه‌ها و اهدای خون نشدند، توصیه کرد تا این ایام را برای آغاز این تجربه حیاتی مغتنم شمرده و به جمعیت اهداکنندگان بی دریغ زندگی بپیوندند.

در تاریخ اول و دوم آبان سال جاری مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی در مشهد مقدس پایگاه اهدای خون امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی، ابتدای خیابان دانشگاه و نیز پایگاه اهدای خون امید، واقع در نبش خیابان شیرازی سه طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید و همچنین پایگاه موقت اهدا خون مستقر در سالن شهرداری مرکزی، واقع در میدان شهدا، صبح و عصر آماده پذیرش داوطلبان مومن و ایثارگر اهدا خون است.

بنابر این گزارش، ساعت پذیرش پایگاه‌های اهدای خون فوق مشهد در هر دو روز نوبت صبح از ساعت 8 الی 13 و عصر از ساعت 15 الی 18 خواهد بود.

در اطلاعیه این اداره کل آمده است که با توجه به نیاز همیشگی به خون و مدت زمان محدود نگهداری فراورده‌های خونی، از داوطلبان درخواست شده است تا اهدای خون را منوط به ایام مناسبتی و شرایط خاص نکرده و در طول ایام سال این معروف پسندیده را در فعالیت‌های روزمره و اجتماعی خویش لحاظ کنند و داوطلبان اهدای خون، کارت ملی خویش را در مراجعه به پایگاه‌ها به همراه داشته باشند.

به علاوه شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از 50 کیلوگرم، سن بین 18 تا 60 سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت هشت هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه سه و برای آقایان چهار مرتبه، پرهیز از رفتارهای غیربهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

یادآور می‌شود، ساعت پذیرش در پایگاه اهداء خون سبزوار از ساعت 8 الی 12:30 در ایام تاسوعا و عاشورا خواهد بود و همچنین در پایگاه‌های تربت‌حیدریه، نیشابور، گناباد و قوچان فقط در روز عاشورای حسینی و از ساعت 8 الی 12 پذیرای مردم ولایت‌مدار استان است.

captcha