انتقال خون کردستان؛ آماده پذیرش اهداکنندگان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3391341
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷

انتقال خون کردستان؛ آماده پذیرش اهداکنندگان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی

گروه اجتماعی: مدیرکل انتقال خون کردستان گفت: همزمان با ایام عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پایگاه انتقال خون شهرستان سنندج و تیم‌های سیاری اهدای خون در شهرستان‌های قروه، بیجار و شهر سریش‌آباد آماده جمع‌آوری نذورات اهداکنندگان خون است.

محمد سعید کریمیان، مدیرکل انتقال خون کردستان در گفت‌و‌گو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، در رابطه با اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورا در کردستان اظهار کرد: در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون و رضایتمندی اهداکنندگان عزادار پایگاه انتقال خون شهرستان سنندج در روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه در دو شیفت کاری صبح و بعد از ظهر از ساعت 8:30 الی 12 و 15 الی 18:30 آماده پذیرش اهداکنندگان است.

وی افزود: با عنایت به اینکه در شهرستان‌های قروه، بیجار و شهر سریش‌آباد همواره استقبال چشمگیری از اهدای خون در این ایام به عمل می‌آید بر اساس برنامه زمانبندی که در صورت استقبال اهداکنندگان قابل تمدید است، تیم‌های سیاری اهدای خون حضور خواهند داشت.

مدیرکل انتقال خون کردستان عنوان کرد: بر اساس این برنامه پنج شنبه شب از ساعت 15 الی 20 تیم سیاری اهدای خون در شهرستان قروه و در محل درمانگاه شماره سه این شهرستان مستقر خواهد بود و روز تاسوعا نیز تیم سیار در محل ساختمان فوریتهای پزشکی از ساعت هشت الی 17 آماده میزبانی از اهداکنندگان خون است.

وی تصریح کرد: همچنین برنامه اهدای خون روز عاشورا از ساعت هشت صبح الی 17 بعد از ظهر و تا پایان مراسم عزاداری در شهر شهید‌پرور سریش‌آباد و در محل درمانگاه این شهرستان برگزار می‌شود.

کریمیان همچنین به عزادارانی که می خواهند خون اهدا کنند نیز توصیه کرد از شب قبل از اهدای خون، مصرف مایعات چون آب و آب میوه را افزایش دهند و در روز اهدای خون حدود هشت لیوان آب مصرف کنند و از مصرف نوشیدنی‌های گازدار بپرهیزند.

کریمیان خاطرنشان کرد: قبل از اهدای خون خوردن یک وعده غذایی سالم و کم چرپ باعث می شود میزان قند خون ثابت بماند و در انجام آزمایشات نیز خللی وارد نشود.

مدیرکل انتقال خون استان کردستان همچنین از تمامی اهداکنندگان خواست با توجه به اینکه مراکز اهدای خون در ایام خاص همواره با ازدحام مواجه هستند خویشتندار باشند و با پرسنل سازمان انتقال خون همراهی کنند، تا روال اهدای خون با کیفیت لازم صورت بگیرد و اهداکنندگان نیز آسایش خاطر بیشتری را در حین نذر خون خود تجربه کنند.

captcha