تعطیلی چهار روزه سینماهای مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی
کد خبر: 3391407
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۹
همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد؛

تعطیلی چهار روزه سینماهای مشهد در تاسوعا و عاشورای حسینی

گروه هنر: سینماهای مشهد، هماهنگ با سینماهای سراسر کشور از پنج‌شنبه شب، ۳۰ مهر ماه بعد از نماز مغرب و عشاء به مناسبت عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی تعطیلی می‌شود.

حجت‌ طباطبایی، سرپرست اداره امور سینمایی و سمعی بصری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌و گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی از تعطیلی چهار روزه سینماهای مشهد همزمان با سراسر کشور از نماز مغرب و عشا روز پنج‌شنبه 30 مهرماه به مناسبت ایام عزای حسینی خبر داد.

وی افزود: تعطیلی سینماها بعد از نماز مغرب و عشا، یکشنبه سوم آبان‌ماه خاتمه یافته و از روز بعد تمام سینماها با همان فیلم‌های در حال اکران به کار خود ادامه می‌دهد؛ همچنین در این ایام هیچ فیلم خاصی با مضمون دینی و مذهبی پیش‌بینی نشده است.

طباطبایی با بیان اینکه به دلیل درگیری مردم در ایام سوگواری ماه محرم تعطیلی سینماها طبیعی به نظر می‌رسد، ابراز کرد: در حالی که ما اکنون اکران فیلم دینی محمد رسول الله(ص) را بر روی پرده‌ها داریم اما با این وجود سینماها به مناسبت ایام عزاداری تعطیل می‌شود.

وی با بیان اینکه همه استان‌ها در خصوص تعطیلی سینماها در ایام سوگواری ماه محرم، مطابق بخش‌نامه‌های وزارت‌خانه عمل می‌کنند، ابراز کرد: تعطیلی و بازگشایی سینماها و نیز اکران فیلم‌های سینمایی مطابق ضوابط و بخش‌نامه‌های اعلام شده، اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره سینمایی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در جواب این سؤال که آیا کارکرد سینما به عنوان یک نهاد فرهنگ‌ساز با مناسک و شعائر اسلامی منافات دارد یا خیر، تصریح کرد: خیر منافاتی ندارد ولی احترام به شعائر اسلامی بر همگان الزامی است و پس از گذشت این ایام مجدداً سینماها بازگشایی می‌شوند.

وی یادآور شد: اکران فیلم محمد رسول الله(ص) تا اطلاع ثانوی روی پرده خواهد بود و هنوز برای تعویض آن اعلام قطعی نشده است؛ همچنین در حال برنامه‌ریزی برای جشنواره فیلم دینی تسنیم با مشارکت انجمن سینمای جوان ایران و معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای دی ماه امسال در مشهد هستیم.

captcha