تشکیل قرارگاه اربعین به منظور سهولت در تردد زائران حسینی
کد خبر: 3399452
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
مومنی:

تشکیل قرارگاه اربعین به منظور سهولت در تردد زائران حسینی

گروه اجتماعی: جانشین فرمانده ناجا از تشکیل قرارگاه اربعین به منظور سهولت در تردد زائران حسینی خبرداد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) ازخراسان‌شمالی، اسکندر مومنی، جانشین فرمانده ناجا در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین در نیروی انتظامی به منظور پیگیری مسائل مربوط به تردد زائران در اربعین حسینی، اظهارکرد: در آن ایام مرزهای مهران، شلمچه و چذابه آمادگی پذیرش زائرین را دارند و براساس قوانین و مقررات وجود گذرنامه برای زائران الزامی است. 
مومنی با بیان این‌که زائران بدون گذرنامه اجازه خروج از مرز را ندارند، افزود: هم‌وطنان و زائران باید در فرصت باقی مانده نسبت به تهیه گذرنامه اقدام کنند.
وی در خصوص صدور ویزا برای زائران حسینی نیز، خاطر نشان کرد: صدور ویزا برای زائران موضوع کاملا جدایی بوده و به منظور تردد نیاز به روادید وجود دارد البته از طریق مراجع رسمی جزئیات این موضوع اعلام خواهد شد.
مومنی درباره انتخابات و تدابیر نیروی انتظامی، ادامه داد: هم‌اکنون ستاد امنیت انتخابات در نیروی انتظامی تشکیل شده است و پلیس با همه توان خود امنیت در انتخابات را تأمین می‌کند.
وی با اشاره به این‌که هم‌اکنون در سطح کشور 20 هزار نفر به صورت داوطلبانه در طرح پلیس افتخاری ثبت نام کرده‌اند، یادآورشد: طی سال جاری مشارکت مردم در پلیس افتخاری به 50 هزار نفر افزایش خواهد یافت.
مومنی با ذکر این که طی امسال روند کاهشی در تلفات جاده‌ای سوانح رانندگی در کشور داشته‌ایم، افزود: اولویت اصلی پلیس استمرار کاهش حوادث با توسعه سیستم‌های آموزش همگانی بوده و امیدواریم این روند تاپایان سال ادامه یابد.

captcha