جلسه هم‌اندیشی برگزاری نمایشگاه قرآن در استان اصفهان تشکیل شد
کد خبر: 3439938
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
با حضور مؤسسه مهد قرآن و ولایت؛

جلسه هم‌اندیشی برگزاری نمایشگاه قرآن در استان اصفهان تشکیل شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: به منظور برگزاری نمایشگاه قرآن اصفهان در ماه رمضان سال آینده، از سوی مؤسسه مهد قرآن کریم و ولایت برنامه‌ریزی‌‌هایی صورت گرفت.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در جلسه‌ای با حضور حسین خاکساری‌هرندی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی استان اصفهان و تعدادی از اعضا هیئت مدیره اتحادیه با محققیان، مدیرعامل مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان با موضوع بررسی کارآمد کردن بیشتر نمایشگاه قرآن آینده در ماه رمضان، موارد مختلف در این خصوص بررسی شد.

در این دیدار، خاکساری ضمن برشمردن اهمیت و نقش نمایشگاه قرآن بر نقش جدی اتحادیه و مؤسسات قرآنی و حضور پررنگ آنان در نمایشگاه آینده در صورت انجام مقدمات لازم با توجه به وقت باقیمانده تأکید کرد.

در ادامه محققیان ضمن برشمردن تاریخچه نمایشگاه قرآن اصفهان و تحولات پیش آمده از اینکه اتحادیه مؤسسات در این خصوص اعلام آمادگی کرده، اظهار رضایت کرد و خواستار عزم ملی برای ساماندهی بیشتر و حضور فعالتر مؤسسات و مراکز قرآنی در برگزاری باشکوه این نمایشگاه در رمضان آینده شد.

از عمده مسائل پیرامون نمایشگاه می‌توان به عزم جدی مسئولان فرهنگی و قرآنی کشور برحمایت بیشتر، رفع موانع حضور مؤسسات قرآن در نمایشگاه و حمایت جدی مادی و معنوی از آنان، حضور بهتر و بیشتر صدا و سیما در انعکاس این رویداد قرآنی، تشکیل ستاد راهبردی و اجرایی جهت برگزاری بهتر نمایشگاه، انجام تبلیغات گسترده شهری در زمینه حضور مردم در نمایشگاه  وخارج نمایشگاه از حالت قبلی به حالت پویا و فعال تأکید شد.

مدیرعامل نمایشگاه‌ها بیان کرد: نمایشگاه قرآن اصفهان درماه مبارک رمضان می‌تواند بسیار اثرگذار و مؤثر باشد هرچند تاکنون حق قرآن در نمایشگاه ادا شده است.

در پایان جلسه مقرر شد، با بررسی موضوع نمایشگاه در جلسه بعدی هیئت مدیره اتحادیه، در صورت تصویب اتحادیه به‌صورت جدی در نمایشگاه آینده حضور داشته باشد که از موضوع مدیرعامل نمایشگاه استقبال کرد.

نمایشگاه بین‌المللی قرآن اصفهان با توجه به ظرفیت بالای قرآنی استان و مؤسسات و شخصیت‌های قرآنی موجود می‌تواند نقش مؤثری در ترویج فرهنگ قرآنی در استان داشته باشد.

captcha