تأثیرگذار بودن در سرنوشت کشور؛ انگیزه‌ای برای حضور مردم در انتخابات
کد خبر: 3443828
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
رئیس ستاد انتخابات کشور عنوان کرد:

تأثیرگذار بودن در سرنوشت کشور؛ انگیزه‌ای برای حضور مردم در انتخابات

گروه سیاسی: رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب انتخابات را حق‌الناس دانسته‌اند، اظهار کرد: وقتی مردم این احساس را داشته باشند که رأی تک تک آنان در قوه مقننه و ... تاثیر گذار است، برای حضور در انتخابات انگیزه پیدا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) از خراسان رضوی، محمدحسینی مقیمی، رئیس ستاد انتخابات کشور در ششمین همایش توجیهی ـ آموزشی انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که صبح امروز، 14 آبان‌ماه در سالن همایش استانداری خراسان رضوی برگزار شد، با تاکید بر اینکه اگر مردم احساس کنند راه برای حضور داوطلبانه باز است رقابت سالم شکل خواهد گرفت، افزود: رعایت حقوق انتخاب‌شوندگان و انتخاب‌کنندگان باید در صدر امور قرار گیرد.

وی با اشاره به بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر امروز داوطلبان بیشتری در حوزه‌های علمیه، صاحبان علم و اندیشه، اساتید دانشگاه، مدیران با سابقه کشور،‌ جوانان دانشگاهی، معلمان و پزشکان به چشم بخورد، انتخابات با شکوه‌تری خواهیم داشت.

مقیمی، تبیین جایگاه مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و وظیفه نمایندگان در هر دو مجلس را لازمه حضور مردم در صحنه انتخابات دانست و عنوان کرد: با این روش‌ها حضور همگانی در انتخابات رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب انتخابات را حق‌الناس دانسته‌اند، اظهار کرد: وقتی مردم این احساس را داشته باشند که رأی تک تک آنان در قوه مقننه و ... تاثیرگذار است، برای حضور در انتخابات انگیزه پیدا می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با تأکید بر رعایت حقوق رأی‌دهندگان ادامه داد: انتخابات باید آزادانه انجام شود، چرا که قوانین حدود وظایف هیئت نظارت و هیئت اجرایی را مشخص کرده و همه مکلف هستند به این قوانین عمل کنند.

وی، بی‌طرف بودن مجریان را عامل حضور مردم پای صندوق‌های رأی دانست و گفت: بی طرف بودن باید در صحنه اجرا مشاهده شود از همین رو آشنایی به قوانین و اجرای آن در انتخابات امری ضروری به شمار می‌رود.

مقیمی در پایان با بیان اینکه برقراری امنیت انتخابات برعهده شورای امنیت کشور است، ابراز کرد: برای ایجاد امنیت در شهرهای مرزی، روستایی و عشایری، شورای امنیت اجتماعی انتخابات وارد عمل شده است.

captcha