سربریدن شیعیان توسط داعش جنایت علیه بشریت است
کد خبر: 3447025
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
رئیس‌جمهور افغانستان:

سربریدن شیعیان توسط داعش جنایت علیه بشریت است

شعب خارجی: اشرف غنی در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی افغانستان، حادثه اخیر سربریدن شیعیان در ولایت زابل را جنایت مشهود علیه بشریت خواند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری آوا، در جلسه شورای امنیت ملی افغانستان و جلسه فوق‌العاده امنیتی که دیروز، 19 آبان‌ماه، برگزار شد، اشرف غنی بار دیگر مراتب تسلیت و همدردی عمیق خویش را به خانواده‌های شهدای این حادثه دردناک ابراز کرد و این عمل را جنایت مشهود علیه بشریت خواند.

رئیس‌جمهور افغانستان، هیئتی متشکل از محمد سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائیه، محمد گلاب منگل وزیر سرحدات، اقوام و قبایل و محمد الله بتاش وزیر ترانسپورت و هوانوردی این کشور را موظف کرد که به ولایت غزنی سفر کرده و ضمن ابراز مراتب همدردی و دلجویی اشرف غنی، در مراسم خاک‌سپاری شهدا شرکت کنند.

غنی به نهاد هاى امنیتى افغانستان دستور داد تا تمامى اقدامات لازم را جهت شناسایى، توقیف و محاکمه عادلانه عاملان این جنایت، انجام دهند و از نیروهای امنیتی خواست تدابیر شدید امنیتی را در شاهراه‌های کشور به خاطر جلوگیری از تکرار چنین حوادثی و حفظ جان شهروندان افغان اتخاذ کنند.

در همین راستا، اشرف غنی و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت افغانستان از طریق تماس های تلفنی با اعضای شورای ولایتی و شورای مردمی غزنی، مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده های قربانیان و مردم ولایت غزنی ابراز کردند.

یادآور می‌شود، هفت مسافر در ولایت غزنی شامل دو زن، یک دختر ۹ ساله و چهار مرد از اهالی ولسوالی جاغوری، که یک ونیم ماه پیش در ولسوالی گیلان غزنی توسط افراد وابسته به داعش گروگان گرفته شده بودند، سه روز قبل به شکل بی‌رحمانه‌ای در ولایت زابل سربریده شدند.

captcha