قانون اساسی که ریشه در قرآن دارد، مترقی‌ترین قانون است
کد خبر: 3457424
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۵
آیت‌الله خاتمی:

قانون اساسی که ریشه در قرآن دارد، مترقی‌ترین قانون است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان گفت: از آنجا که قانون اساسی کشور ما ریشه در قرآن دارد، مترقی‌ترین قانون محسوب شده و هرکس دل در گرو اسلام و استقلال ملی دارد، باید در برابر این میثاق ملی سر تسلیم و تعظیم فرود بیاورد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه زنجان در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی، اظهار کرد: در روایات متعدد، بر اجر و پاداشی که در زیارت کربلا وجود دارد، اشاره شده است که یکی از این ایام، زیارت سالار شهیدان حسین بن‌علی (ع) در روز اربعین است.

وی افزود: در روایات آمده اگر کسی شرایط لازم برای سفر مکه را داشته باشد ولی احساس خطر کند، از وی سلب مسئولیت شده و نیازی به ادای این سفر نیست، ولی در مورد سفر کربلا قید شده اگر شرایط سفر را داشتیم ولی حتی اگر احساس خطر هم کردیم باید به این سفر برویم و انجام این زیارت یکی از مستحباتی است که این‌گونه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه روز اربعین باید گرامی داشته شود، افزود: در بیانی از امام صادق(ع) به صفوان آمده اگر در این روز توان حضور در کربلا و زیارت از نزدیک را نداشتی، زیارت عاشورا را با خلوص نیت بخوان تا در پاداش زیارت سهیم شوی که این مسئله مورد توجه دوستداران حسین بن‌علی(ع) و آن‌هایی که دل در کربلا دارند ولی موفق به حضور در این مکان مقدس نشده‌اند، باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سالروز 8 آذر، روز همبستگی با مردم فلسطین، تصریح کرد: 65 سال است که رژیم غاصب صهیونیست قبله اول مسلمانان و سرزمین آباء و اجدادی فلسطینیان را اشغال کرده و در حالیکه سقف خانه‌های اهالی را بر سرشان ویران کرده و زن و مرد و کودک را از اقشار مختلف در حالیکه دست بسته هستند به ضرب گلوله از پای در می‌آورد، مجامع بین‌المللی در برابر این جنایات سکوت می‌کنند. این در حالی است که زمانی که فلسطینیان برای دفاع از خود از سنگ استفاده می‌کنند، از سوی آمریکا تروریست خطاب می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به 10 آذرماه، سالروز شهادت عالم بزرگوار سیدحسن مدرس، که به‌عنوان روز مجلس نام‌گذاری شده است، بیان کرد: باید مدرس‌گونه‌ها در مجلس حضور داشته باشند و مجلس طراز اسلامی که استکبارستیزی، ولایت‌مداری و مردمی بودن از مؤلفه‌های مهم آن است را ایجاد کنند.

امام‌جمعه زنجان با اشاره به 12 آذر، سالروز تصویب قانون اساسی گفت: قانون اساسی کشور یک میثاق ملی است و از آنجا که قانون اساسی کشور ما ریشه در قرآن دارد، مترقی‌ترین قانون محسوب شده و امروز هرکس دل در گرو اسلام و استقلال ملی دارد باید در برابر این میثاق ملی سر تسلیم و تعظیم فرود بیاورد.

captcha