افشای تناقضات ایدئولوژیک نظام سلطه در مواجهه با تروریسم؛ محور اصلی نامه رهبری
کد خبر: 3459261
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۱
آیت‌الله کعبی:

افشای تناقضات ایدئولوژیک نظام سلطه در مواجهه با تروریسم؛ محور اصلی نامه رهبری

گروه سیاسی: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فرهنگ خشونت، لذت‌گرایی و الحاد در غرب مولد واقعی تروریسم است، گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه دوم به جوانان غربی نفاق و تناقض ایدئولوژیک نظام سلطه در مواجهه با مقوله تروریسم را افشا کردند.



آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: رهبر معظم انقلاب در نامه اول افق‌های نوینی را برای جوانان غربی جهت آشنایی با حقیقت اسلام گشود و در نامه دوم، ریشه اصلی مشکل انسان معاصر، بحران‌های موجود جهانی و درد مشترک بشریت را واکاوی کردند.

افشای تناقض ایدئولوژیک نظام سلطه در برخورد با مقوله تروریسم

آیت‌الله کعبی اظهار کرد: ایشان در این نامه با محور قرار دادن تروریسم به عنوان اساسی‌ترین درد مشترک همه انسان‌ها، نفاق و تناقض ایدئولوژیک نظام سلطه در تقسیم تروریسم به خوب وبد  و استفاده ابزاری از آن را افشا کردند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در نامه دوم با تکیه بر این مسئله که خشونت و تروریسم در دنیای معاصر ریشه در فروپاشی فرهنگی غرب ناشی از فرهنگ لیبرالی دارد جوامع غربی را به دلیل برخورداری از این نوع فرهنگ خارج از کنترل دانستند.

فرهنگ‌ خشونت‌گرای غرب مولد تروریسم است

کعبی اظهار کرد: در واقع فرهنگ خشونت، لذت‌گرایی و الحاد درغرب مولد واقعی تروریسم است و الا معقول نیست جوانان غربی با این سرعت به گروه‌عای تکفیری بپیوندند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: برهمین اساس رهبر معظم انقلاب در نامه دوم سؤالات بنیادین و مبتنی بر فطرت را در راستای آشکارشدن حقیقت برای جوانان غربی مطرح کردند.

جوانان غربی به دلیل ناآشنایی با حقایق ناب اسلامی مستضعف‌اند

وی عنوان کرد: در واقع تلاش رهبری این است که وجدان بیدار و فطرت اصیل نهفته شده در جوانان را مخاطب قرار دهند و حرکتی فکری در عمق وجود جوانان غربی برای جست‌و‌جوی پاسخ این سؤالات برای حرکت به سمت معنویت حقیقی و انسانیت اصیل که در اسلام نیز بر آن تأکید شده است ایجاد کنند.

آیت‌الله کعبی با بیان اینکه جوانان غربی از این لحاظ که با حقایق ناب و راهگشای اسلام آشنا نیستند مستضعف و محروم محسوب می‌شوند، گفت: اگر پنجره‌ای به سمت آشنایی آنها با حقیقت و مکر، فریب و چهره منافقانه نظام سلطه باز شود جوانان غربی می‌توانند با عدالت‌طلبی و معنویت‌گرایی در مقابل استبداد و استکبار جهانی قیام کنند.

captcha