دو نامه رهبری به تحریک حس مطالبه‌گری جوانان غربی از حاکمان خود می‌انجامد
کد خبر: 3459843
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
آرین‌منش:

دو نامه رهبری به تحریک حس مطالبه‌گری جوانان غربی از حاکمان خود می‌انجامد

گروه سیاسی: یک کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب روش‌های آلوده سیاستمداران غربی را در برخورد با تروریسم آشکار ساخت، گفت: روشنگری‌های هر دو نامه سؤالات و مطالباتی را در ذهن جوانان ایجاد می‌کند که در آینده رهبران غربی مجبور به پاسخگویی به آنها خواهند شد. آرین‌منش:

محمدجواد آرین‌منش، کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره ارزیابی خود از نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: رهبر معظم انقلاب از فطرت پاک جوانان استفاده کردند تا پیام حق جمهوری اسلامی ایران را به جهان منتقل کنند.

استفاده از زمینه جنایت تروریستی پاریس برای تشریح ریشه اصلی تروریسم

وی در تشریح محورهای گوناگون این نامه اظهار کرد: رهبری از زمینه فراهم شده پس از جنایت تروریستی پاریس استفاده مناسبی کردند تا پیام مخالفت اسلام با تروریسم را به جوانان غربی منتقل کنند و تروریسمی را به عنوان درد مشترک جهان امروز مطرح کردند که همه آزاداندیشان جهان از گسترش آن رنج می‌برند.

آرین‌منش افزود: برهمین مبنا ایشان ریشه‌های واقعی تروریسم و خشونت در جهان امروز را برای جوانان تشریح و مصادیق آن را بیان کردند و از طرف دیگر چگونگی برخوردهای اشتباه غرب با تروریسم را که همان برخورد دوگانه و ابزاری است، تبیین کردند.

آشکارسازی روش‌های آلوده سیاستمداران غربی در مواجهه با تروریسم

عضو حزب مؤتلفه اسلامی عنوان کرد: همچنین در این نامه راه رسیدن به یک آینده روشن و ایمن برای جوانان غربی ترسیم شد که مهم‌ترین راهکار، اصلاح نگاه و اندیشه غربی‌ها نسبت به مقوله تروریسم بود.

وی خاطرنشان کرد: مصداق مهمی نیز که در این نامه اشاره شد مسئله ظلم و ستم اسرائیل نسبت به مردم فلسطین و سکوت سردمداران غربی نسبت به این جنایات بود.

آرین‌منش عنوان کرد: در واقع رهبر معظم انقلاب روش‌های ناسالم و آلوده سیاستمداران حکومت‌های غربی به ویژه در برخورد با مقوله تروریسم را برای جوانان این کشورها آشکار ساختند تا وجدان پاک و جستجوگر این جوانان بتواند در آینده تغییرات و اصلاحاتی را در این سیاست‌ها ایجاد کند.

تأثیر دو نامه رهبر معظم انقلاب در تحریک حس مطالبه‌گری جوانان غربی

آرین‌منش درباره تأثیر نامه دوم در تحقق اهداف نامه اول که همان شناخت اسلام حقیقی و اصیل است، گفت: عنصر اصلی دو نامه رهبر معظم انقلاب و پیامد اصلی و درازمدت آنها، به حرکت درآوردن حس مطالبه‌گری و پرسش‌گری جوانان غربی از حاکمان و رهبرانشان است.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار کرد: به عبارتی روشنگری‌های این دو نامه سؤالاتی را در ذهن جوانان غربی ایجاد می‌کند که در آینده رهبران غربی را مجبور به پاسخگویی به این سؤالات خواهد کرد.

وی در پایان ابراز کرد: لذا با افزایش مطالبه‌گری‌های مردم و به ویژه جوانان غرب می‌توان امیدوار بود که در رویکردها و رفتارهای سیاستمداران اروپایی و آمریکایی نسبت به اسلام و مسلمانان تغییراتی رخ دهد.

مهدی مخبری
captcha