نجات از حصار فضای تبلیغاتی غرب؛ پیام غیرمستقیم دو نامه رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3460456
تاریخ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
معاون فرهنگی مجمع تقریب عنوان کرد:

نجات از حصار فضای تبلیغاتی غرب؛ پیام غیرمستقیم دو نامه رهبر معظم انقلاب

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام گل‌زاده با بیان اینکه نامه رهبر معظم انقلاب بر مبنای شناخت کامل فضای جهانی بود، گفت: رهبر انقلاب به جوانان غربی فرمودند که سران کشورهای شما نه می‌گذارند با یهودیت و مسیحیت آشنا شوید و نه با اسلام و نه حقیقت، پس خودتان را از این حصار نجات دهید و این پیام غیرمستقیم نامه اول و دوم رهبری بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین صادق گل‌زاده، معاون فرهنگی و پژوهشی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی گفت: حقیقتاً بعد از پیام امام راحل به گورباچف، دو نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی نیز حکیمانه، جهان‌شمول و با ادراک کامل از مسائل جهانی و مخاطبان بود که می‌توان در آینده‌ای نزدیک تأثیرات آن را در دنیای غرب مشاهده کرد.

نجات از حصار فضای تبلیغاتی غرب؛ پیام غیرمستقیم دو نامه رهبر معظم انقلاب

وی ادامه داد: بعد از آنکه رهبر معظم انقلاب در نامه اول جوانان غربی را مستقیماً به شناخت اسلام دعوت کردند و قضاوت درباره اسلام را به خود آنها سپردند این مسئله سبب پذیرش این ادبیات برای جوانان غربی شد و همین رویکرد آنان را به شناخت بیشتر اسلام مشتاق‌تر کرد.

گل‌زاده اظهار کرد: در واقع رهبر معظم انقلاب به صورت مستقیم و غیر مستقیم به جوانان غربی فرمودند که سران کشورهای شما نه می‌گذارند شما با یهودیت و مسیحیت آشنا شوید و نه با اسلام و نه حقیقت، پس خودتان را از این حصار نجات دهید و این پیام غیرمستقیم نامه اول و دوم رهبری بود.

وی تأکید کرد: به عبارتی در این دو نامه به مخاطب بیان شد که مسیری که می‌روی درست نیست و خودت باید مسیر صحیح را بیابی. این اوج عقلانیت و حکمت است که سؤالی ایجاد می‌شود و خود مخاطب مسئول تحقیق و شناخت معرفی می‌شود.

غرب به دنبال قراردادن مردم در ترس مدام از اسلام است

معاون فرهنگی مجمع جهانی تقریب با بیان اینکه غربی‌ها اصرار دارند پروژه اسلام‌هراسی، ایران‌هراسی و شیعه‌هراسی را با برجسته‌سازی تروریسم دست‌ساز خودشان و نسبت دادن آن به امت اسلامی ادامه دهند، گفت: آنها در واقع با این طرح و برنامه مردم غرب را در یک وحشت و ترس مدام از نزدیکی به مسلمانان و دین اسلام قرار می‌دهند، لذا مقام معظم رهبری در این نامه جوانان را به مطالعه و تحقیق فراخواندند که ببینید تروریسم به قدرت‌های غربی گره خورده است یا اسلام؟

گل‌زاده عنوان کرد: نکته دیگر این نامه طرح مسئله صداقت در سیاست دولتمردان غربی بودرهبر معظم انقلاب مطرح کردند که سیاستمداران غربی به مردم خود دروغ می‌گویند و حقیقت را پنهان می‌کنند. این مسئله در نظرسنجی‌ها نمود پیدا کرده است و نظر توده مردم در غرب نسبت به قبل تغییر پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: در یکی از نظرسنجی‌ها اوباما و مرکل به عنوان دروغ‌گوترین رؤسای جمهور شناخته شدند که نشان می‌دهد مردم به گفتار و رفتار سران قدرت‌ها توجه دارند و صحت آن را می‌سنجند.

نشان دادن روش و ادبیات صحیح گفت‌وگو با غرب

معاون فرهنگی مجمع تقریب یادآور شد: برجستگی دیگر این نامه آن است که رهبر معظم انقلاب به نوعی ادبیات گفت‌وگو با غربی‌ها را به مسلمانان نشان دادند و شیوه تعامل صحیح با غرب را از طریق ادبیات‌سازی تبیین کردند.

وی افزود: در واقع رهبر معظم انقلاب در این دو نامه هم محتوا و تحلیل ارائه دادند، هم با ایجاد سؤال جوانان غربی را به تأمل واداشتند و هم اینکه روش و ادبیات گفت‌وگوی درست و عقلانی میان جهان اسلام و غرب را نشان دادند.

گل‌زاده در پایان اظهار کرد: اکنون وظیفه نخبگان، فعالان فضای مجازی، رسانه‌ها و نهادهای فرهنگی است که فضای ایجاد شده توسط این نامه را با محتوا و ادبیات غنی و شایسته و با پاسخ به سؤالات و شبهات پشتیبانی کنند تا سطح تأثیر و نتیجه‌بخشی این نامه را بالاتر ببرند.


captcha