فلسطین آشکارترین گواه نگاه دوگانه غرب به تروریسم در نامه رهبری است
کد خبر: 3460897
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
غلامرضا کریمی:

فلسطین آشکارترین گواه نگاه دوگانه غرب به تروریسم در نامه رهبری است

گروه سیاسی: عضو هیئت‌علمی دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در نامه دوم به جوانان اروپا به تبیین مواضع دوگانه غرب نسبت به تروریسم پرداختند، گفت: در این راستا رهبری از تروریسم سازمان‌یافته در فلسطین و سکوت غرب در قبال آن به عنوان گواه محکمی بر نگاه دوگانه غرب به مقوله تروریسم یاد کردند.

غلامرضا کریمی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره ابعاد مهم نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان غربی گفت: علت اصلی صدور این نامه حوادث تروریستی رخ داده در فرانسه بود و دلیل اینکه جوانان مخاطب نامه قرار گرفتند این بود که نظام بین‌الملل موجود یک نظام دولت‌محور است و واقعیات بر مبنای منافع دولت‌ها و قدرت‌های بزرگ مورد ارزیابی و تحلیل قرار می‌گیرد.

رهبر معظم انقلاب جوانان غربی را عنصر تغییر‌دهنده وضعیت فعلی قلمداد کردند


وی افزود: براین اساس رهبر معظم انقلاب عنصر تغییردهنده وضعیت موجود را جوانان قلمداد کردند و با این نامه درصدد برآمدند توانایی و قدرت تحلیل آنها را بالا ببرند تا بتوانند با کسب معرفت جدید، آشنایی با نگاهی برخلاف نگاه حاکم در غرب و مبتنی بر واقعیات ورای محتوای ارائه شده از سوی رسانه‌های غربی به تغییر نظام فکری غرب کمک کنند.

کریمی اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این نامه یک نگاه انسانی و دینی به عمق فجایع حاصل از تروریستی را عرضه کردند و مواضع اصیل اسلام را در قبال تروریسم روشن ساختند و از طرف دیگر ماهیت مواضع دوگانه غرب نسبت به تروریسم را برای جوانان غربی توضیح دادند.

سکوت در قبال تروریسم سازمانی  در فلسطین، گواهی بر نگاه دوگانه غرب به تروریسم

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: در جهت تبیین این مواضع دوگانه، رهبر معظم انقلاب به تروریسمی که طی 60 سال گذشته در فلسطین در جریان است اشاره کردند و این تروریسم را وحشیانه‌تر از جنایات تروریستی در پاریس دانستند و حتی ساخت و سازهای شهرک‌نشینان صهیونیست در زمین‌ها و خانه‌های اراضی اشغالی را به عنوان یک خشونت بی‌رحمانه ترسیم کردند و از اینکه غرب در قبال این تروریسم سازمان‌یافته چندین دهه‌ای سکوت کرده و واکنش جدی نشان نمی‌دهد به عنوان گواه محکمی بر نگاه دوگانه غرب به مقوله تروریسم یاد کردند.

کریمی با بیان اینکه از منظر غربی‌ها تروریسمی که در فلسطین در جریان است تروریسم خوب تلقی می‌شود اما تروریسمی که علیه فرانسه ایجاد می‌شود تروریسم بد معرفی می‌شود، گفت: براین مبنا رهبر معظم انقلاب جوانان غربی را با ماهیت و واقعیت نگاه دوگانه و ابزاری سیاستمداران غربی به تروریسم آشنا کردند.

نقش کشورهای غربی در تولید و گسترش تروریسم در جهان اسلام

عضو هیئت‌علمی دانشگاه خوارزمی عنوان کرد: محور مهم  دیگر نامه رهبر معظم انقلاب بررسی نقش و جایگاه کشورهای غربی در تروریسم موجود در جهان بود، زیرا بسیاری از رسانه‌‌های غربی تلاش دارند آنچه که تحت عنوان تروریسم از سال 2011 در جهان اسلام جریان پیدا کرده است را به اسلام نسبت دهند و در واقع ریشه تروریسم موجود را آموزه‌های اسلام معرفی کنند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این نامه تبیین کردند آنچه امروز در جهان اسلام جریان دارد حمایت مخفی سازمان‌های جاسوسی غربی از گروه‌های تروریستی است که باعث شده است آنان این گونه بی‌محابا در کشورهای اسلامی عمل کنند و رفتارهای خشن خود را به اسلام گره بزنند، در حالی‌که ذات اسلام میانه‌ای با خشونت ندارد و اسلام رحمانی مورد تأکید قرآن و در رویه پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) است.

کریمی اظهار کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این نامه مقایسه حوادث تروریستی در کشورهای اسلامی ماند لبنان، عراق، یمن و ... با حادثه تروریستی پاریس بود؛ در واقع رهبر معظم انقلاب جوانان غربی را به این نکته توجه دادند که وقتی یک حادثه تروریستی اتفاق می‌افتد در هرجا که باشد محکوم است، زیرا افرادی بی‌گناه در اثر این جنایت کشته شده‌اند؛ چه در لبنان باشد چه در فرانسه.

وی افزود: بنابراین افکار جوانان غربی باید به شکلی باشد که نسبت به هر گونه حادثه تروریستی در هر نقطه‌ای از جهان واکنش نشان دهند.

مهدی مخبری
captcha