تدوین سند فعالیت‌های قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن پایان یافت
کد خبر: 3468192
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
عرفانی‌نسب:

تدوین سند فعالیت‌های قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن از پایان یافتن کار تدوین سند فعالیت‌های قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن و ارائه این سند به شورای توسعه فرهنگ قرآنی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) سالار عرفانی‌نسب، رئیس دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن در چهل و هفتمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن که پیش از ظهر امروز، 27 دی‌ماه در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: بحث تدوین سند فعالیت‌های قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن مطالبه‌ای از طرف شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود که بارها مطرح شد و در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون در دستور کار قرار گرفت.
عرفانی‌نسب افزود: در چهل و پنجمین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن مقرر شد کارگروهی تشکیل شود تا سند فعالیت‌های قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن را به سرانجام برساند و با توجه به اینکه بخشی از کار طی جلساتی در مشهد مقدس به انجام رسیده بود ادامه کار در دبیرخانه دنبال شد و پیش‌نویس آماده شد و این پیش‌نویس در چهل و ششمین جلسه کمیسیون مطرح شد و پس از آن جلسه بنا شد اصلاحات انجام شود.
وی در ادامه گفت: اصلاحات سند فعالیت‌های قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن انجام شده است که این سند امروز به دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تقدیم شد.
رئیس دبیرخانه کمیسیون آموزش عمومی قرآن درباره برنامه‌ دستگاه‌های قرآنی برای اختصاص بودجه 94، عنوان کرد: بنا به اعلام شورای توسعه فرهنگ قرآنی، فراخوانی را به تمامی دستگاه‌های عضو کمیسیون آموزش عمومی قرآن اعلام کردیم تا برنامه‌های تفصیلی خود برای سال 94 را اعلام کنند که در نهایت تمامی برنامه‌ها جمع‌آوری شد و در بیش از 15 جلسه کاری این برنامه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا پس از نهایی شدن به شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام شود.
وی در ادامه گفت: ذیل هفت کلان برنامه، 307 برنامه آماده شد که «گفتمان‌سازی ادبیات توسعه فرهنگ قرآنی در حوزه آموزش عمومی قرآن»، «توانمندسازی و ارتقای سرمایه انسانی توسعه آموزش عمومی قرآن»، «تکمیل و اشاعه سند راهبردی توسعه آموزشی عمومی قرآن»، «بازطراحی و توسعه آموزش عمومی قرآن»، «اجرای اقداماتی در جهت طرح ملی حفظ قرآن»، «توسعه و تجهیز فضاهای آموزش عمومی قرآن» و...  از جمله کلان‌برنامه‌ها بوده‌اند و زیر هر یک از این کلان‌برنامه‌ها ده‌ها برنامه از دستگاه‌ها اخذ شده است.
عرفانی‌نسب ادامه داد: حاصل برنامه‌های دستگاه‌های عضو کمیسیون آموزش عمومی قرآن به شورای توسعه فرهنگ قرآنی اعلام شده است و با توجه به تخصیص 50 درصد از بودجه قرآنی سال 94 از سوی سازمان مدیریت، امیدواریم سهم کمیسیون آموزش عمومی قرآن هر چه زودتر اختصاص پیدا کند تا بتوانیم این بودجه را به دستگاه‌های عضو کمیسیون بدهیم.
captcha