میهمانان نیمه شب آستان حضرت عبدالعظیم(ع) غبار دل شستند + عکس
کد خبر: 3468233
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

میهمانان نیمه شب آستان حضرت عبدالعظیم(ع) غبار دل شستند + عکس

گروه جامعه: آئین غبارروبی ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) بامداد امروز،دوشنبه 28 دی ماه در آستان مطهر آن حضرت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، در بامداد آخرین روز از هفته گرامیداشت میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) آئین غبارروبی ضریح مطهر آن حضرت با حضور پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، رئیس، معاونان و مسئولان سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور و خبرگزاری ایکنا و جمعی دیگر از میهمانان برگزار شد.



این مراسم ساعت 24 با خروج زائران از تالارها و صحن‌های حرم آغاز شد و خادمان حرم با باز کردن ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) نذورات اهدایی را از ضریح خارج کردند. همزمان با این اتفاق میهمانان مراسم غباروبی علی رغم سردی هوا در حیاط حرم مطهر با نظمی مثال زدنی صف بسته و منتظر باز شدن درب های حرم شدند.

با باز شدن درب‌های حرم، زائران مشتاق در کمال آرامش و حفظ حرمت حرم وارد حرم مطهر شده و مراسم با قرائت قرآن به صورت رسمی آغاز شد. قرائت دعای فرج و سپس قرائت زیارت نامه حضرت  عبدالعظیم(ع) به صورت جمعی ادامه بخش این مراسم روحانی بود.

مراسم با مداحی ادامه یافت و همزمان با مداحی، در حالی که درب ضریح مطهر بازنگه داشته شده بود، مردان میهمان مراسم در صف‌هایی منظم یک به یک وارد ضریح شده و با دستمال‌هایی معطر به گلاب (اهدایی از طرف تولیت حرم) به غبارروبی داخل ضریح اقدام کردند.

پس از آقایان میهمان مراسم، نوبت به خانم ها رسید و در حالی که تعداد زیادی از بانوان میهمان مراسم فرزندان کوچک خود را همراه داشتند به همراه کودکانشان وارد ضریح شده و به غبارروبی آن پرداختند.

ساعت یک بامداد، داخل ضریح مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)؛ محدثی که زیارت ایشان با زیارت امام حسین(ع) برابر دانسته شده است، ذکر یاد و نام حسین(ع) و حضرت فاطمه(س)، اشک های بی اختیار میهمانان مراسم غبارروبی حرم و عطر گلاب و نرگس؛ تجربه ای معنوی و بسیار دل‌انگیز که شاید نصیب کمتر کسی شود، اما میهمانان این مراسم همه را دعا کردند.

پس از خروج آخرین میهمان از ضریح مطهر، با انجام پذیرایی در حیاط حرم مطهر مراسم ساعت یک و نیم بامداد دوشنبه 28 دی ماه پایان یافت.

captcha