جلسات قرآن بانوان در شهرها و روستاها ساماندهی شود
کد خبر: 3475196
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۷
چهاردهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه/ آزارشی:

جلسات قرآن بانوان در شهرها و روستاها ساماندهی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک بانوی فعال قرآنی اظهار کرد: در حال حاضر شاهد جلسات قرآنی پراکنده‌ای در سطح شهرستان‌ها و استان‌ها هستیم که لازم است این جلسات ساماندهی شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) طاهره آزارشی، مربی قرآن که در دهمین همایش تکریم چهره‌های قرآنی تجلیل خواهد شد متولد 1338 در مراغه است که فعالیت قرآنی خود را از دهه‌های قبل آغاز کرده است و طی سال‌های متمادی علاوه بر فعالیت در دارالقرآن‌ها و مؤسسات قرآنی، سال‌ها جلسات قرآن را در منزل خود برپا کرده و به آموزش قرآن از پیش‌دبستانی تا بزرگسال پرداخته است.
وی که 10 سال مدیریت دارالقرآن فاطمه الزهرا(س) مراغه را عهده‌دار بوده است طی فعالیت خود در این دارالقرآن یکبار رتبه اول و یکبار نیز رتبه دوم در سطح دارالقرآن‌های مراغه را به‌دست آورده و موفقیت‌های زیادی را در این حوزه کسب کرده است.
آزارشی که هم‌اکنون در جلسات خانگی خود به بیان تفسیر قرآن نیز می‌پردازد، درباره فعالیت‌های قرآنی خود می‌گوید: طی سال‌هایی که در دارالقرآن فاطمه الزهرا(س) بودم به آموزش روخوانی و روان‌خوانی، حفظ، مفاهیم، تفسیر و... می‌پرداختم و هم‌اکنون نیز که جلسات قرآن خود را در منزل و برای بانوان محل برگزار می‌کنم علاوه بر آموزش روخوانی و روان‌خوانی و مفاهیم به تفسیر قرآن نیز می‌پردازم.
وی که تلاوت قرآن را از جلسات قرآنی محلات آموخته است، عنوان می‌کند: هم‌اکنون مسئول جلسه قرآن محله هستم و در این جلسه به بیان تفسیر قرآن از تفسیر نمونه و برخی دیگر از تفسیرها می‌پردازم. در این سال‌ها روخوانی قرآن را به صورت فردی و گروهی به تعداد زیادی از بانوان آموزش دادم حتی بانوانی که سواد خواندن و نوشتن نداشتن و به هیچ عنوان قرآن خواندن را نمی‌دانستند در جلسات خانگی من روخوانی قرآن را یاد گرفتند.
این بانوی قرآنی که لیسانس علوم تربیتی بوده و بازنشسته آموزش و پرورش است، ادامه می‌دهد: طی سال‌ها فعالیت در آموزش و پرورش، مسئولیت امور تربیتی و پرورشی و آموزش قرآن را داشتم و در کنار اینکه به امور تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان رسیدگی می‌کردم به آموزش قرآن در کلاس‌ها نیز می‌پرداختم و در واقع معلم قرآن بودم و در مسابقات قرآن دانش‌آموزی نیز سال‌ها مسئول اجرایی بوده و داوری مسابقات دانش‌آموزی را برعهده داشته‌ام.
وی با اشاره به همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه، عنوان می‌کند: هرچند کسی که در خط قرآن است چشم‌داشتی در جهت تجلیل ندارد چرا که اگر خدا بداند کافی است اما به هر حال برگزاری چنین همایش‌هایی که به تجلیل بانوان قرآنی می‌پردازد در رشد بانوان به‌ویژه دختران جوان بسیار مؤثر است.  
آزارشی یادآور می‌شود، همایش بانوان قرآن‌پژوه باید مجمعی برای گردهم آمدن بانوان قرآنی در طول سال باشد و همچنین، لازم است مجمعی در کشور تشکیل شود تا فعالیت‌های قرآنی بانوان را زیر بال و پر بگیرد چرا‌که در این صورت دیگر شاهد پراکندگی در فعالیت بانوان نبوده و می‌توانیم شاهد ارتقای کیفی فعالیت‌های قرآنی در سطح شهرها و روستاها باشیم.
وی در ادامه می‌گوید: به‌عنوان مثال در مراغه 10 جلسه قرآن ویژه بانوان وجود دارد که به نظر می‌رسد این جلسات باید ساماندهی شوند تا کاربردی‌تر بوده و از نظر کیفیت آموزشی نیز ارتقا پیدا کنند؛ تمامی جلسات قرآنی بانوان در شهرها و روستاها باید ساماندهی شود و زیر نظر یک مجمع کشوری فعالیت خود را دنبال کند.
captcha