گردهمایی علمای شیعه و سنی در سمینار کویته
کد خبر: 3477848
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴

گردهمایی علمای شیعه و سنی در سمینار کویته

گروه بین‌الملل: علمای شیعه و سنی پاکستان طی سمیناری در کویته گردهم آمده و بر نقش مهم علما در تحقق وحدت تأکید کردند.

گردهمایی علمای شیعه و سنی در سمینار کویته
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در این سمینار که روز یکشنبه، دوم اسفندماه، با عنوان «آبروی دین مصطفی(ص)» دو ھتل سرینای کویته برگزار شد، چندین تن از ائمه جمعه، نمایندگان مجلس ایالتی و مجلس سنای پاکستان حضور داشتند.

اساتيد حوزه و دانشگاه، دانشجويان و طلاب شیعه و سنی و صدها تن از نمایندگان احزاب سیاسی و مذهبی پاکستان از دیگر حاضران در سمینار بودند.
 
سخنرانان در این سمینار بر ضرورت وحدت اسلامي و نقش مهم علما در تحقق وحدت تأكيد کردند.
علمای شیعه و سنی حاضر در سمینار، طی سخنانی با اشاره به مشکلات کنونی در جهان اسلام، نقش علمای دینی در دفاع از ارزش‌های انسانی و بشری را تبیین کردند.
 
حافظ حمدالله، نماینده حزب جمعیت علما اسلام و عضو مجلس سنای پاکستان از سخنرانان سمینار کویته بود.
 
وی اختلافات کنونی میان مسلمانان جهان را خطرناک و توطئه دشمنان غرب به ویژه آمریکا عنوان کرد و گفت: تمام مسلمانان به ویژه علمای امت باید برای حل این‌گونه مشکلات تلاش کنند.
 
سخنرانان همچنین داعش و اختلافات میان فرقه‌های اسلامی کار دشمنان اسلام دانسته و تأکید کردند: دشمنان از گسترش چشم‌گیر اسلام در غرب هراس دارند؛ بنابراین با مخدوش‌کردن چهره اسلام ناب قصد جلوگیری از رشد اسلام را دارند.
 
در این سمینار علما بر این نکته مهم نظر مشترک داشتند که به جای درگیری و اختلافات فرعی باید متوجه توطئه‌های دشمنان اسلام بود که هیچ‌گاه وحدت اسلامی را تحمل ندارند.

آنان همچنین تأکید کردند: علمای فرقه‌های اسلامی باید برای ایجاد وحدت و مقابله با دشمنان امت بیشتر تلاش کنند.

captcha