رونمایی از کتاب و نرم‌افزار شهید محسن حاجی‌حسنی‌
کد خبر: 3482441
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳

رونمایی از کتاب و نرم‌افزار شهید محسن حاجی‌حسنی‌

گروه اجتماعی: مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد از رونمایی کتاب و نرم افزار شهیدمحسن حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری بین‌المللی قرآن کریم و تجلیل از مادر این شهید قرآنی در فرهنگسرای زیارت خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدحسین جمال‌زاده، مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با اشاره به برگزاری اختتامیه سلسله‌ همایش‌های «جلوه‌های فاطمی» اظهار کرد: در اختتامیه این همایش که روز دوشنبه، 24 اسفندماه در فرهنگسرای زیارت مشهد برگزار می‌شود، از کتاب و نرم‌افزار چندرسانه‌ای ویژه شخصیت شهیدمحسن ‌حاجی‌حسنی‌کارگر، قاری مهاجر الی‌الله رونمایی می‌شود.
حجت‌الاسلام جمال‌زاده ادامه داد: طی این مراسم که با حضور آیت‌الله سیداحمدعلم‌الهدی، امام جمعه مشهد، سیدصولت مرتضوی، شهردار مشهد و جمعی از علاقه‌مندان قرآنی صورت می‌گیرد، از 10 بانوی فعال و انقلابی مشهد که در 9 ویژگی از شاخصه‌های سیره حضرت صدیقه کبری(س) ممتاز هستند، تجلیل می‌شود.
وی با یادآوری این مطلب که سلسله‌ همایش‌های «جلوه‌های فاطمی» با هدف تقدیر از بانوان شاخص و انقلابی مشهد مقدس در ایام فاطمیه برگزار شد، افزود: تقدیر از ملیحه خراسانی، مادر شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر به عنوان بانوی شاخص مشهدی در ایفای نقش مادری با تأسی به سیره حضرت زهرا(س) از دیگر برنامه‌های این مراسم به شمار می‌رود.
مدیر فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد در خصوص کتاب شهید محسن حاجی‌حسنی نیز اظهار کرد: کتاب «از قاف تا قاف» از سوی انتشارات «بوی بهشت» سازمان فرهنگی ـ تفریحی شهرداری مشهد که به قلم حمیده وحیدی نگارش شده است به خصائص و ابعاد گوناگون شخصیتی محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، نفر اول مسابقات مالزی می‌پردازد.
وی با اشاره به تولید نرم‌افزار شهیدحاجی‌حسنی‌کارگر از سوی فرهنگسرای قرآن و عترت، یادآور شد: نرم‌افزار «یوسف‌القراء»، نخستین نرم‌افزار چندرسانه‌ای در ارتباط با شخصیت شهید حاجی‌حسنی‌کارگر  و فاجعه منا به شمار می‌رود که مشتمل بر بخش‌های متعددی چون تلاوت‌های کمتر دیده شده از این شهید، تصاویر و بخشی از دست‌نوشته‌های این قاری مهاجر الی‌الله است.
حجت‌الاسلام جمال‌زاده همچنین بیانات رهبر معظم انقلاب در رابطه با فاجعه منا، مستندها، فایل‌های صوتی، مداحی و سرودهای تولید شده در رابطه با این موضوع را از دیگر بخش‌های این نرم‌افزار برشمرد.
یادآور می‌شود، اختتامیه همایش «جلوه‌های فاطمی» با رونمایی از کتاب و نرم‌افزار شهید محسن حاجی‌حسنی‌کارگر، شهید منا و تجلیل از مادر این چهره قرآنی روز دوشنبه، 24 اسفندماه از ساعت 19 الی 21 در تالار همایش‌های فرهنگسرای زیارت واقع در بولوار وحدت، بوستان وحدت برگزار می‌شود.
captcha