اردوهای راهیان‌نور و جهادی، دستاورد فرهنگی بسیج
کد خبر: 3483246
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
سعیدی‌مهر عنوان کرد:

اردوهای راهیان‌نور و جهادی، دستاورد فرهنگی بسیج

گروه اجتماعی: فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بابایی قزوین گفت: اردوهای راهیان‌نور و جهادی به‌عنوان دستاوردی بزرگ و از برنامه‌های فرهنگی شاخص بسیج در سال‌های اخیر است.

مهدی سعیدی‌مهر، فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بابایی قزوین در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین پیرامون «نقش و جایگاه بسیج در جذب و ترغیب جوانان به حضور در مساجد»، گفت: اگر به تعریف مجموعه بسیج دقت کنیم، خواهیم دید که حضرت امام (ره) نیز تأکید ویژه‌ای به حضور جوان‌ها در این مجموعه دارند.

وی افزود: بسیج مجموعه‌ای است که نشان داده می‌تواند مجموعه جوانان را به عنوان یک محور حول خود جمع کند و امروز بر همین اساس دشمن نیز به این نتیجه رسیده که برای دستیابی به اهداف خود باید جوانان را از مسجد به بیرون بکشاند.

سعیدی‌مهر اظهار کرد: هنوز بعد از گذشت چندین سال از شکل‌گیری انقلاب اسلامی، بسیج نقش محوری خود را در مسجد دارد و در آینده تا انقلاب حضرت مهدی(عج) نیز این را مشاهده خواهیم کرد که بسیج با همین محوریت مسجد، می‌تواند نقش ویژه‌ای در آن انقلاب جهانی داشته باشد.

وی با بیان اینکه امام جماعت باید در مسجد محور باشد، گفت: در هر مسجدی که امام جماعت محور است و ارتباط خوبی نیز با جوانان برقرار کرده حضور حداکثری جوانان در آن مسجد را شاهد هستیم.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بابایی مطرح کرد: در برخی از مساجد هیأت امنا حتی برای مردم نیز ارزش قائل نیستند و به حرف و خواسته آنها اهمیت نمی‌دهند و برای امام جماعت هم تعیین تکلیف می‌کنند و با فکر و روش سنتی‌ و تصمیم‌گیری‌های اشتباهی که دارند مانع فعالیت و حضور جوانان در مسجد می‌شوند.

وی افزود: امروز نیاز است که جوانان نیز در هیأت امنای مساجد حضور داشته باشند تا با فکر نو، انرژی و انگیزه‌ای که دارند و با برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مسجد برنامه‌ریزی کنند و امام جماعت و هیأت امنایی که به جوانان اعتماد کردند، جواب این اعتماد را گرفتند و شاهد رونق و شکوفایی در برنامه‌های آن مساجد هستیم.

سعیدی‌مهر عنوان کرد: برای جذب جوانان به مسجد باید به دنبال جوان برویم، نه اینکه منتظر بمانیم جوان سراغ ما بیاید و به این منظور، مجموعه بسیج در سال 94 به برگزاری برنامه‌های اثرگذار فرهنگی در مکان‌های عمومی نظیر پارک‌ها اقدام کرده که این حرکت در سال آینده با جدیت و قوت بیشتری دنبال خواهد شد.

وی ادامه داد: امروز با این همه هجمه دشمن در حوزه فرهنگی، میزان اثرگذاری فرهنگی در کشور کافی نیست اما باید قبول کنیم که دستاوردهای فرهنگی ما نیز در برابر دشمن کم نبوده است و همین امر دشمن را عصبانی کرده است.

این مسئول با اشاره به اردوهای راهیان‌نور و جهادی به‌عنوان دستاوردهای فرهنگی بسیج، عنوان کرد: اردوهای جهادی بسیج به‌منظور خدمت‌رسانی به مناطق محروم و اردوهای راهیان‌نور که با هدف زنده نگه‌داشتن خاطره شهدا برگزار می‌شود، از کارهای فرهنگی شاخص بسیج در سال‌های اخیر است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید بابایی بیان کرد: هدف بسیج از ابتدای انقلاب تا امروز مشخص بوده و ادامه خواهد داشت و آن هم تربیت نیروهای انقلابی و ایجاد و تثبیت روحیه و تفکر بسیجی است.

وی خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های فرهنگی باید با یک تفکر بسیجی به دنبال کار فرهنگی باشند و هم‌چون ید واحده دنبال ایجاد یک جبهه فرهنگی باشند.

captcha