آغاز مسابقات ملی قرآن در موریتانی
کد خبر: 3488722
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶

آغاز مسابقات ملی قرآن در موریتانی

گروه بین‌الملل: سومین دوره مسابقات ملی حفظ و تفسیر قرآن «الماهر فی القرآن»(ماهر در قرآن) در شهر «نواکشوت»، پایتخت موریتانی، آغاز شد.

آغاز مسابقات ملی قرآن در موریتانی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «السراج»، سومین دوره مسابقات ملی قرآن «الماهر فی القرآن» موریتانی از روز چهارشنبه، 25 فروردین‌ماه، در هتل «شنقیط پلاس» شهر نواکشوت، پایتخت این کشور آغاز شد.

این مسابقات به همت انجمن فعالیت‌های خیریه موریتانی و با همکاری انجمن جهانی حفظ قرآن در حال برگزاری است و نفرات برتر این رقابت‌ها به مسابقات بین‌المللی «الماهر فی القرآن»(ماهر در قرآن) که قرار است در مکه مکرمه برگزار شود، اعزام خواهند شد.

«ولد سیدی عبدالقادر»، دبیرکل انجمن فعالیت‌های خیریه موریتانی ضمن سخنانی در مراسم افتتاحیه این مسابقات گفت: «آنچه این دوره از مسابقات را نسبت به دوره‌های گذشته متمایز می‌سازد، حضور متسابقینی است که قرآن را به قرائات هفت‌گانه تلاوت می‌کنند و برخی از شرکت کنندگان نیز مسلط به احکام و قواعد تجوید هستند».

«ابومصعب محمد المزهر»، فرستاده انجمن جهانی حفظ قرآن نیز ضمن سخنانی در این مراسم از اهتمام ویژه شهروندان موریتانیایی از خردسالان تا بزرگسالان به قرآن تمجید کرد و گفت: مکتب‌خانه‌های سنتی آموزش قرآن که زیر نظر انجمن فعالیت‌های خیریه موریتانی فعالیت می‌کنند، در سطح جهان کم‌نظیر است.

در ادامه این مراسم، اعضای کمیته داوران شرایط مسابقات را برای متسابقین که تعداد آن‌ها در این دوره به حدود 100 شرکت‌کننده می رسد، را توضیح دادند و بر این اساس، متسابقین در رشته‌های حفظ و تفسیر قرآن به رقابت می‌پردازند و به 10 نفر برتر هر رشته جوایزی اهدا خواهد شد.     

captcha