برگزاری نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن آموزش و پرورش خوزستان
کد خبر: 3497729
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

برگزاری نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن آموزش و پرورش خوزستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان با هدف تبيين وظايف و بررسی اهداف اين كميسيون فردا 26 اردیبهشت‌ماه در اهواز برگزار می‌شود.

علی بلاسم، رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، اظهار کرد: نخستین جلسه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان ساعت 14 فردا یکشنبه 26 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور پیشبرد اهداف و راهبردهای توسعه فرهنگ قرآنی در سال 89 منشور توسعه فرهنگ قرآن کریم را تصویب کرد که در این منشور تشکیل سه کمیسیون آموزش عمومی قرآن کریم زیر نظر وزارت آموزش و پرورش، کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیسیون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن کریم زیر نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری آمده است.

بلاسم با بیان اینکه بر اساس تشکیل این کمیسیون ابلاغ تشکیل جلسات آموزش عمومی قرآن کریم از سوی وزارت به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال شده است، گفت: مدیرکل به عنوان رئیس، معاون پرورشی نائب رییس و رئیس اداره قرآن، نماز و عترت به عنوان دبیر کمیسیون به فعالیت می‌پردازد.

رئیس اداره قرآن، نماز و عترت اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان تصریح کرد: توضیح افراد کمیسیون و شرح وظایف اعضا و تعیین زمان جلسات بعدی از جمله اهداف این کمیسیون قرآنی است.

وی اهداف این کمیسیون را تقویت ایمان و گرایش به قرآن و عترت، توانایی خواندن قرآن کریم، توانایی و التزام و تدبر در قرآن، انس با قرآن و ... عنوان کرد و گفت: در اين جلسه قرآنی محد تقی‌زاده مديركل آموزش و پرورش خوزستان حضور خواهد داشت.

captcha