جزئیاتی از دوازدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علمی ـ کاربردی
کد خبر: 3501871
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

جزئیاتی از دوازدهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علمی ـ کاربردی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی به بیان برخی جزئیات دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت پرداخت.

احمد دارابی،‌ مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز بخش شفاهی دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: این جشنواره در مرحله استانی آغاز شده و براساس برنامه باید تا نیمه خردادماه در استان‌های مختلف به پایان برسد.
وی افزود: در ادامه نیز از دانشگاه‌ها خواسته شده است تا نتایج این مرحله را تا اواخر خردادماه به دبیرخانه مرکزی ارسال کنند تا بعد از آن شرایط برای برگزاری مرحله کشوری این مسابقات فراهم شود.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه به برگزاری بخش کتبی این جشنواره در روز 24 خردادماه اشاره کرد و گفت: در این بخش به شرکت کنندگان مهلت داده شد تا روز 10 خردادماه برای حضور در جشنواره ثبت نام کنند. مرحله دوم آزمون بخش کتبی نیز مردادماه با حضور راه‌یافتگان به مرحله کشوری برگزار می‌شود.
دارابی همچنین در مورد برگزاری مرحله کشوری بخش شفاهی دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی، گفت: به احتمال بسیار زیاد مرحله کشوری بخش شفاهی شهریورماه برگزار می‌شود، میزبان مرحله کشوری نیز شهر مقدس قم انتخاب شده است.
وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو در مورد میزان ثبت‌نام‌کننده‌ها در این جشنواره نیز بیان کرد: تاکنون یک آمار کلی به دست نیامده است، اما حدود 12 هزار نفر تاکنون در بخش‌ها و رشته‌ها مختلف ثبت نام کرده‌اند.
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در جشنواره دوازدهم دانشجویان، مدرسان و کارکنان تمامی رشته‌ها حضور خواهند داشت. البته تنها در بخش مدرسان و با توجه به اینکه در این بخش جایی در جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در نظر گرفته نشده است، ما نیز مدرسان را در بخش شفاهی جشنواره شرکت نداده‌ایم و تنها در بخش کتبی و پژوهشی حضور دارند.
دارابی با اشاره به اینکه دوازدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی در 36 رشته و شش بخش مختلف برگزار می‌شود، گفت: ما امسال در بخش دانشجویان با رشد بسیار خوبی مواجه بوده‌ایم، امسال شاهد رشد 25 درصدی ثبت نام کننده‌ها در بخش دانشجویان بوده‌ایم که این یکی از موفقیت‌های ما بوده است.
captcha