ظلم‌ستیزی از مبانی انقلاب اسلامی‌ است
کد خبر: 3503702
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
حجت‌الاسلام قریشی:

ظلم‌ستیزی از مبانی انقلاب اسلامی‌ است

گروه سیاسی: امام جمعه ارومیه ظلم‌ستیزی را از مباني انقلاب دانست و گفت: يك فرد انقلابي بايستي ظلم‌ستیز بوده و در برابر سختی‌ها و مشكلات استقامت نمايد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه 14 خرداد ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه‌ ارومیه گفت:یکی از مهم‌ترین شاخص‌های موجود در زمینه انقلابی ماندن و انقلابی حرکت کردن حساس بودن نسبت به دشمنان است.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اینکه اعتقاد داشتن به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی یکی از شاخص‌های انقلابی‌گری از منظر رهبری است، گفت: این موضوع حتی در آیات نورانی قرآن کریم آمده است، بنابراین نباید به بیگانگان وابسته شد، چراکه خداوند متعال و مؤمنان ما را کفایت می‌کند.
وی با اشاره به اینکه پایبندی به مبانی اصیل انقلاب اسلامی ویژگی بارز فرد انقلابی است، افزود: از شاخص‌های چنین فردی پایبندی به اسلام، ظلم‌ستیزی، حمایت از مستضعفان، استقامت در مواضع، بردباری مقابل شدائد و اجرای امر خدا، هدف قرار دادن آرمان‌های انقلاب و دوری از سستی در این زمینه، اعتقاد داشتن به استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همچنین حساس بودن نسبت به دشمن در این زمینه مطرح است.
امام‌جمعه ارومیه با اشاره به بیانات رهبری در مرقد مطهر حضرت امام (ره)، مهم‌ترین خصیصه بنیان‌گذار کبیر انقلاب را عبودیت ایشان ذکر کرد و گفت: بندگی در وجود این عالم فرزانه به معنای واقعی جاری و ساری بود.
وی خصیصه بارز امام خمینی را انقلابی بودن عنوان کرد و ادامه داد: اقشار مختلف مردم برای قرار گرفتن در مسیر انقلاب اسلامی و تلاش برای تحقق یافتن آرمان‌های آن باید حضرت امام (ره) را الگوی خویش قرار دهند.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به اقدامات اخیر عربستان در خصوص بستن راه حج به روی مسلمانان اذعان داشت: دولتمردان و مسئولان کشور عربستان باید بدانند که مکه خانه امن خداست و به تمامی مسلمانان جهان تعلق دارد و آنها حق جلوگیری از حضور زائران ایرانی در مناسک حج را نداشته و باید بدانند که به زودی به عذاب الهی دچار می‌شوند.
استاد حوزه و دانشگاه ضمن بیان اینکه عده ای در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مردم را علیه رفتن به حج و ادای مناسک آن تشویق می‌کنند، ابراز داشت: هر کس چنین کند با حکام آل‌سعود برابر بوده و با آنان هیچ فرقی ندارد.
وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان از برترین و عالی‌ترین ماه‌های نزد خداوند متعال است، اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان از کارفرمایان و صاحبان مشاغل درخواست می‌کنیم که در این ماه پرفیض و برکت، کار را برای کارگران و زیردستان خود آسان گرفته تا آنها بتوانند به راحتی روزه گرفته و از فیوضات ماه میهمانی خدا بهره ببرند.
حجت‌الاسلام قریشی به اهمیت جمع خوانی قرآن اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان به تلاوت قرآن و شرکت در طرح‌های جمع خوانی قرآن که در مصلا نیز همه‌روزه برگزار خواهد شد اهمیت دهیم.
captcha