مردم و مسئولین برای حل معضل بیکاری یک‌صدا شوند
کد خبر: 3505624
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
حجت‌الاسلام‌ قریشی:

مردم و مسئولین برای حل معضل بیکاری یک‌صدا شوند

گروه سیاسی: امام جمعه ارومیه گفت: مردم و مسئولین با همکاری و جدیت در حل معضل بیکاری یک صدا شوند تا به علت منفعت عده‌ای در قاچاق کالا، جوانان کشور از بیکاری رنج نبرند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام‌ سید مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ارومیه 21 خرداد ماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه‌ ارومیه با تأکید بر وظیفه خطیر و مهم نمایندگان مجلس در مقابل اعتماد مردم گفت: تلاش شبانه‌روزی برای حل مشکلات مردم و دفاع از مبانی انقلاب اسلامی و منافع ملی از جمله قسم شرعی نمایندگان در مجلس است که نبایستی فراموش شود.
حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود: بیکاری جوانان و نبود اشتغال برای نظام موجب شرمندگی است که جوانان به این اندازه بیکار باشند، وظیفه است برای نمایندگان تا معضل بیکاری را حل کنند.
وی با اشاره به خرید کالاهای قاچاق به علت اندک قیمت ارزان آن، گفت: قاچاق کالا و ورود غیرمجاز وسایل خارجی به مانند خنجر زدن به نظام است و نباید اجازه ورود آن داده شود چراکه در داخل کشور موجب افزایش بیکاری جوانانمان می‌شود.
امام‌جمعه ارومیه گفت: اشتغال و کار کردن زنان در بیرون از خانه از نظر شرعی مانعی ندارد بلکه حضور و تقویت آنان در مراکز درمانی، آموزش و پرورش، پزشکی و بعضی از حوزه‌های کاری مایه سهولت است.
وی افزود: در کنار اشتغال بانوان اساسی‌ترین و خطیرترین وظیفه آنان تحکیم بنیان خانواده و تربیت فرزندان مؤمن و صالح است که بایستی به این امر مهم توجه شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: حفظ حرمت ماه مبارم رمضان بر هر مسلمانی واجب و ضروری است، چنانکه شخصی اگر به دلایلی روزه هم نگیرد اجازه حرمت‌شکنی و تظاهر به معصیت و گناه را ندارد.
وی با تأکید بر غنیمت شمردن ایام در ماه مبارک رمضان افزود: نسبت به برگزاری هرچه باشکوه‌تر مراسم جمع خوانی قرآن کریم در ماه پرفضیلت رمضان اهمیت بیشتری داده شود، چراکه خداوند متعال در مکانی که صدها و هزاران بنده مؤمن برای رضا و قرب‌الهی به ختم قرآن می‌پردازند، رحمت الهی و برکت‌اش را بر خانه و دل‌های آن جاری و ساری می‌کند.
وی ترغیب فرزندان به تلاوت قرآن کریم را ارزشمند و مهم عنوان کرد و افزود: والدین به همراه فرزندان خویش با بهره‌گیری از ابزارهای تشویقی جوانان و نوجوانان را در راستای انس و الفت بیشتر با کلام الهی ترغیب و علاقه‌مند سازند.
استاد حوزه و دانشگاه به‌ضرورت عفو و گذشت در بین اعضای خانواده‌ تأکید کرد و ادامه داد: اعضای خانواده باید هنگام ارتکاب عمل اشتباه از یکدیگر عذرخواهی کرده و همدیگر را مورد عفو و گذشت قرار دهند.
وی تأکید کرد: عذرخواهی در مقابل اشتباهات سبب تحکیم بنیان خانواده می‌شود بنابراین سعی کنیم با عادت دادن خود به عذرخواهی جلوی کینه و کدورت‌ها را بگیریم.

captcha