مقالات علمی به سمت نیازهای کشور سوق داده شود
کد خبر: 3510020
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
حجت‌الاسلام شکوری:

مقالات علمی به سمت نیازهای کشور سوق داده شود

گروه سیاسی: امام جمعه خوی با اشاره توصیه ها و هشدارهای مقام معظم رهبری به اساتید دانشگاه و مسئولان آموزش عالی کشور اظهار کرد: دانشگاه باید آراسته به تمامی خصوصیات مورد نیاز کشور باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی،حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی چهارم تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی گفت: از ضروریات دانشگاه پیشرفت علمی،انضباط اخلاقی و بصیرت سیاسی بوده و دانشگاه و دانشجو باید انقلابی و مجاهد فی سبیل الله باشد و مسئولان نباید اجازه دهند پژوهشگران و نوآوران ناامید و خسته شوند.
وی با اشاره به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین از طریق حاکمان ستمگر آن کشور اظهار کرد: این اقدام ظالمانه موجی در منطقه و جهان به وجود آورده است.
امام جمعه خوی ادامه داد: اگر آل خلیفه شعور سیاسی داشته باشند باید بداند که قیام مردم مظلوم بحرین از سال 2011 میلادی علیه بی عدالتی حکومت آل خلیفه همچنان ادامه و استمرار دارد و هیچ کدام از قتل و غارت شکنجه و تبعید نتیجه ای نداشته است.
وی تصریح کرد: تکیه کردن به رژیم پوسیده آل سعود و آمریکای جنایتکار ثمره ای برای آنان نخواهند داشت و باید منتظر سرنوشت محمد رضا پهلوی ،صدام عفلقی ،حسنی مبارک و قذافی برای خود باشند و سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم غیر از تشریع سقوط آل خلیفه نتیجه دیگری ندارد.
وی با اشاره به تمسک به روایتی از امام صادق (ع) گفت: طاعت ،ورع و تواضع برای خدا و آرامش و کوشش در مسیر الهی و اطاعت اوامر خداوند و خیرخواهی فرستادگان او و سرعت در کارهای مورد رضایت خدا و پرهیز از گناهان و آلودگی ها از جمله مصادیق تقوا می باشند.
مسئول مدارس علمیه خوی با اشاره به اینکه شب قدر بهتر از هزار ماه جهاد است گفت: عبادت شب قدر بهتر از عبادت هزار ماه بوده و شب قدر شب مبارک و شب نزول قرآن است.
وی با تمسک به روایتی از امام صادق(ع) ادامه داد: خداوند در شب قدر اجل ها ،روزی ها ،اتفاقات در طول سال ازقبیل خشک سالی و سرسبزی ،شدت و رفاه ،مرگ و زندگی ،خیر و شر را مقدر می‌فرماید.
حجت‌الاسلام شکوری با اشاره به حدیثی از امام باقر(ع) افزود: کسی که شب قدر را شب زنده داری کند گناهانش بخشیده می‌شود گر چه به اندازه ستارگان آسمان ،سنگینی کوه ها و پیمانه های دریاها باشد.
captcha