خانواده و مسئولان، ایمان و اعتقاد جامعه را ارتقاء دهند
کد خبر: 3513454
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
حجت‌الاسلام قریشی:

خانواده و مسئولان، ایمان و اعتقاد جامعه را ارتقاء دهند

گروه سیاسی: امام جمعه ارومیه رعایت عفاف و حجاب را از جمله نشانه‌های ایمان و اعتقاد جامعه دانست و گفت: بر خانواده‌ها و مسئولان لازم است تا با حرکت و تبلیغ معقولانه در این زمینه ایمان و اعتقاد جامعه را ارتقاء دهند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در ۱8 تیرماه در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مومنان در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: بر مردم و مسئولان وظیفه است تا معنویت را در جامعه تقویت کرده و برنامه‌های مناسبی را برای ارتقای آن در جامعه ساماندهی کنند.
حجت الاسلام قریشی اظهار کرد: امیدواریم نورانیت و معنویتی که در ماه مبارک رمضان کسب شده در ماه های دیگر سال نیز حفظ شود.
وی افزود:الحمدالله در عید سعید فطر نیز مومنان روزه دار در جای جای ایران اسلامی با شرکت پرشکوه خود عبادت و بندگی خود را در پیشگاه خداوند متعال تکمیل کردند.
حجت الاسلام قریشی تصریح کرد: نماز اول وقت و با کیفیت موجب می‌شود درهای آسمان باز و نماز انسان به عرش برسد و در محضر خدا برای صاحب خود طلب شفاعت کند.
وی نماز را از مهمترین عوامل رشد و تعالی جامعه دانست و تصریح کرد:در جامعه ای که برپایی نماز ساری و جاری باشد از نظر دین نیز آن جامعه ایمانی و نورانی خواهد بود.
امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: اگر نمازهای دیگر ما نیز همانند نماز عید فطر با آن شکوه و عظمت برپا شود، رحمت و عنایت خدا بیش از پیش شامل حالمان خواهد شد.
قریشی ادامه داد: در ادامه سلسله موضوعات تقوای خانواده از جمله موضوعاتی که باعث استحکام پایه های خانواده می‌شود جابجا درمانی یا درک متقابل یکدیگر است، بطوریکه اگر گاهی اوقات خود را جای یکدیگر بگزاریم راحت‌تر می‌توانیم یکدیگر را درک و مشکلات را حل کنیم.
وی با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب به دانشجویان اشاره کرد و گفت: در جامعه ای که ایمان و معنویت حرف اول را بزند آن جامعه در برابر دشمنان و مشکلات در امان خواهد بود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: عده‌ای افراد در جامعه تمامی سخنان را از جریان‌های رسانه‌ای وابسته دریافت می‌کنند و اعتماد به اخبار و گفتار بیگانگان به معنای همنوایی با دشمنان است.
وی با اشاره به موضوع دیگری از فرمایشات رهبری تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار موضوع فروش نرفتن سیب‌های ارومیه را خاطرنشان کردند و فرمودند لازم است دانشگاهیان، مسئولان و مدیران کشاورزی نسبت به این مسئله راهکارهای علمی ارائه کنند و اصلاح وضعیت کشاورزی را شاهد باشیم.

captcha