برخورد جدی با دریافت های نامشروع؛ مطالبه رهبری و مردم است
کد خبر: 3513456
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵
حجت‌الاسلام شکوری:

برخورد جدی با دریافت های نامشروع؛ مطالبه رهبری و مردم است

گروه سیاسی: امام جمعه خوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید سعید فطر و در دیدار با مسئولان نظام گفت: برخورد جدی با دریافت های نامشروع و عزل، برکناری و بازگرداندن اموال به بیت المال باید از ناحیه مسئولان نظام جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی،حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری امام جمعه خوی 18 تیرماه در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی گفت: تذکرات و هشدارهای رهبری در زمینه اهداف استکبار از جنگ ،ایجاد ناامنی و ترویج تروریسم در منطقه ،انتقاد از افطاری های پرهزینه بعضی از دستگاه ها ،تبیین اهداف تروریست ها مبنی بر جایگزین کردن اسلام جعلی و بدلی به جای اسلام واقعی و توصیه جدی گرفته شود که این مطالبات، درخواست های آحاد مردم ایران نیز می باشد.
وی با اشاره به حادثه دردناک آتش سوزی در روستای شوریک خوی که 14 نفر از روستاییان جان باخته و هنوز ادامه دارد گفت: نوع خانواده های آسیب دیده از نظر مالی و مادی کاملا فقیر و نیاز شدید به کمک دارند و خانه ای که انفجار در آن صورت گرفته تقریبا تخریب شده و نیازمند بازسازی است ،مسجد روستا نیمه تمام بوده و مجالس ترحیم را در جلوی آفتاب و باران برگزار می کنند که عامل شرمندگی است.
وی افزود: انتظار بر این است که مسئولان نظام در استان و کشور احساس مسئولیت بیشتر نموده و جهت التیام درد آسیب دیدگان و افکار عمومی مردم خوی به وظایف اخلاقی و قانونی خود هر چه سریعتر عمل کنند.
 
حجت الاسلام شکوری با اشاره به آیات و روایات در رابطه با تاثیرات احسان و نیکی به مردم گفت: از جمله برکات احسان و نیکی به مردم عبارتند از: مالک شدن بر قلوب مردم، افزایش دوستان و یاران،رفع مصائب و بلاها از انسان، موجب ستایش مردم می شود، مواجه شدن انسان با پاداش نیک، رسیدن به نتیجه و فرجام نیک، استمرار و ماندگاری نعمت، موجب افزایش یافتن عمر، رسیدن به شفاعت در روز قیامت، وارد شدن انسان بر بهشت، سبک شدن حساب در قیامت و نیکی به دیگران توشه آخرت است.
وی ادامه داد: از دیدگاه روایات مصادیق خارجی احسان و نیکی به مردم ایمان به خدا و پیامبر اکرم(ص)، اقامه نماز و پرداخت زکات، دعوت به سوی توحید خداوند، مبارزه کردن با کفر و شرک، پایداری در دین و تحمل آزار دشمنان، بخشش دارایی و صدقه دادن، حل کردن اختلافات دیگران، انجام فضایل و اجتناب از رزایل و کمک مالی و معنوی به همنوعان است.
امام جمعه خوی با اشاره به 21 تیر سالروز سرکوب قیام مردم علیه کشف حجاب و به خاک و خون کشیدن مردم مشهد در مسجد گوهرشاد اظهارکرد: استعمار پیر انگلستان انتقام شکست های خود در نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه و قیام مردم عراق و حوزه علمیه نجف در سال 1920 علیه خود را از طریق روی کار آوردن رضاشاه گرفت.
وی در ادامه اظهارکرد: تغییر اجباری لباس مردم،کشیدن چادر از سر زنان،خلع لباس کردن روحانیت،بستن درب مساجد کشور،جلوگیری از عزاداری محرم و صفر،ترویج کردن فرهنگ فاسد غـربـی،کشتار مردم مشهد در مسجد گوهرشاد و 20 سال ظلم تمام عیار به مردم ایـران از جمله اقدامات رضاشاه در راستای سیاستهای دین زدایی انگلستان بود که از آتاتورک در ترکیه کپی برداری کرده بود.
حجت الاسلام شکوری با اشاره به 8 شوال سالروز تخریب بارگاه مقدس ائمه بقیع توسط وهابیان افزود: وهابیان کوردل و عامل استکبار جهانی ضمن اینکه همه پیروان مذاهب مختلف اسلامی را کافر می دانند با شیعیان اهل بیت(ع) دشمنی ویژه دارند بطوریکه ناصر العمر از مفتیان وهابی عربستان سعودی فتوا می دهد که شیعیان را مانند گوسفند سر ببرید و معابد و ضریح های آنان را ویران کنید و خانه هایشان را تفتیش و کتابهایشان را آتش بزنید.
وی ادامه داد: این ضدیت را میتوان در اعتقاد شیعه به امامت ائمه(ع)، برداشتهای غلط وهابیان از دین، تحریکات مستمر استکبار جهانی، ترس از گسترش انقلاب اسلامی، وجود گرایش های متعدد بسوی شیعه و سیاستهای ضد شیعی آل سعود جستجو و بررسی کرد.
captcha