ترویج فرهنگ قرآنی، ایثار و شهادت؛ رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی
کد خبر: 3513809
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
فوقی بیان کرد:

ترویج فرهنگ قرآنی، ایثار و شهادت؛ رسالت اصلی دستگاه‌های اجرایی

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به برپایی ویژه‌برنامه صفر عاشقی گفت: رسالت اصلی دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ قرآنی، ایثار و شهادت است.

صفا رنجبر، مدیر مؤسسه قرآن و عترت گنجینه نور قائم‌شهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کرد: ویژه‌برنامه قرآنی نقطه صفر عاشقی به همراه رونمایی از سردیس شهید محمد بلباسی در پارک ولی عصر(عج) قائم‌شهر برگزار شد.
وی افزود: این برنامه به همت مؤسسه فرهنگی، قرآنی گنجینه نور مازندران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره امور کتابخانه‌های عمومی، شورای اسلامی شهر و شهرداری، انجمن خوشنویسان و انجمن هنرهای تجسمی شهرستان قائم‌شهر برگزار شد.
رنجبر تصریح کرد: در این جشن باشکوه قرآنی که با اجرای تواشیح و جمع‌خوانی گروه ام ابیها(ع) و امیری‌خوانی همراه بود، هنرمندان ممتاز خوشنویس و نقاشان برتر تجسمی شهرستان و استان با خلق آثار هنری در حوزه قرآن و حدیث، به کتابت مکتوب و مصور آیات الهی و احادیث معصومین(ع) پرداخته و در پایان از یکایک آنان با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، تجلیل شد.
وی ادامه داد: در بخش اصلی برنامه از سردیس شهید مدافع حرم شهرستان قائم‌شهر، شهید محمد بلباسی که با دستان هنرمند مطرح شهرستان قائم‌شهر محمود کهنسال ساخته شد، توسط معاون قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد اسلامی مازندران و اعضای خانواده این شهید بزرگوار رونمایی شد و از همسر این شهید گرانقدر به عنوان یکی از هنرمندان ممتاز خوشنویسی قدردانی شد.
رنجبر با بیان اینکه همچنین، در این برنامه اشعار و ابیاتی آسمانی به زبان شیرین مازندرانی توسط شاعر پرآوازه استان، استاد کاظمی قرائت شد، گفت: حضور هنرمندان صدا و سیما و برپایی ایستگاه‌های مسابقه نقاشی کودکان با موضوعات قرآنی و بخش جشنواره رضوی نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این جشن بوده است.
محمد فوقی، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در این مراسم با بیان اینکه رسالت اصلی دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ترویج فرهنگ قرآنی و ایثار و شهادت است، گفت: فرهنگ والای «ایثار و گذشت» را به شکل‌های گوناگون می‌توان در بین جوانان و نسل آینده ترویج داد.
وی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این مراسم اظهار امیدواری کرد: شاهد توسعه هرچه بیشتر برنامه‌های هنری در قالب ارزش‌ها و مبانی اعتقادات نظام مقدس جمهوری اسلامی در آینده نزدیک باشیم.
فوقی افزود: مدافعان حرم از جمله کسانی هستند که راه و یادشان باید همواره در ذهن‌ها باقی بماند و با الگوبرداری از مرام این عزیزان راه امام راحل را زنده نگه داشت.
وی تصریح کرد: مدافعان حرم، جان و مال خود را در طبق اخلاص نهاده و از خانواده و عزیزان خود دست شستند و به نبرد با تکفیری‌های بی‌ایمان رفتند و در راه حرم آل‌الله به درجه رفیع شهادت نائل شدند.
فوقی به پیکرتراشی محمود کهنسال از چهره نخستین شهید مدافع حرم شهرستان قائم‌شهر، شهید محمد بلباسی اشاره کرد و ادامه داد: این حرکت زیبای فرهنگی طی سه روز انجام و به خانواده شهید بزرگوار تقدیم شد.
یادآور می‌شود، پایان بخش این مراسم، قرائت صلوات خاصّه به پیشگاه مقدس ثامن‌الحجج حضرت علی بن‌ موسی‌‌الرضا(ع) بود.
captcha