نظارت بر خطبه جمعه غیر منطقی است
کد خبر: 3516661
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
علمای بنگلادش:

نظارت بر خطبه جمعه غیر منطقی است

گروه بین‌الملل: علما و ائمه جماعات بنگلادش در واکنش به تصمیم دولت این کشور برای نظارت بر خطبه‌های جمعه آن را غیر منطقی و غیر قابل قبول خواندند.

نظارت بر خطبه جمعه غیر منطقی است
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بنگلادش، تصمیم دولت بنگلادش برای نظارت بر خطبه‌های جمعه پس از حادثه تروریستی در منطقه دیپلماتیک در داکا، پایتخت این کشور اتخاذ شد تا بر هر گونه سخنرانی تحریک‌آمیز و ستیزه‌جو نظارت شود.  
بر این اساس 250 هزار مسجد بنگلادش تحت نظارت دولت این کشور قرار گرفته و این تصمیم در جلسه کابینه دولت به منظور اجرای نظم و قانون اتخاذ شد.
امیر حسین آمو، وزیر صنعت و رئیس کمیته امور نظم و قانون بنگلادش گفت: دولت خطبه‌های نماز جمعه را زیر نظردارد تا ببیند اصل قوانین اسلام در آن رعایت می‌شود یا خیر.
علما و ائمه جماعات بنگلادش در واکنش به تصمیم دولت این کشور برای نظارت بر خطبه‌های جمعه، آن را غیر منطقی خواندند.
این گروه اعلام کردند: تصمیم دولت بر نظارت بر خطبه‌های نماز جمعه به بهانه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی، غیر منطقی و غیر قابل قبول است.
امامان جماعت مساجد بنگلادش همچنین اظهار کردند: نه تنها سخنرانی تحریک‌آمیز در رابطه با تروریسم در مساجد جایی ندارد، بلکه ائمه مساجد، بر اساس قوانین اسلامی علیه تروریسم سخنرانی می‌کنند؛ زیرا در اسلام تروریسم و قتل مردم بیگناه حرام است.
یادآور می‌شود، شامگاه 11 تیرماه مهاجمان مسلح که تعداد آنها 9 نفر اعلام شد به رستورانی در منطقه دیپلماتیک شهر «داکا» حمله بردند و پنج نفر از جمله دو شهروند ایتالیایی را کشته و بیش از ۳۰ نفر را نیز زخمی کردند.
داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

captcha