بی‌اطلاعی مسئولان جدید علمی کاربردی از فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه
کد خبر: 3524602
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱

بی‌اطلاعی مسئولان جدید علمی کاربردی از فعالیت‌های قرآنی این دانشگاه

گروه دانشگاه: نشست خبری دانشگاه علمی کاربردی با اصحاب رسانه روز دوشنبه یکم شهریورماه در حالی برگزار شد که مسئولان حاضر در نشست، اطلاعی درباره وضعیت قرآنی این دانشگاه نداشتند و تنها به اعلام ایجاد یک مرکز قرآن و عترت در این دانشگاه بسنده کردند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، نشست خبری مسئولان جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی با اصحاب رسانه امروز دوشنبه یکم شهریورماه در دانشگاه علمی کاربردی با تأخیری یک ساعته با حضور محمدعلی اخوان، معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی و بهزاد بهرامی‌نسب، معاون فرهنگی دانشجویی در محل سازمان مرکزی دانشگاه علمی کاربردی برگزار شد.
محمدعلی اخوان، معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی درباره اهمیت دانشگاه علمی کاربردی به سخنرانی پرداخت و در این خصوص بیان کرد: دانشگاه علمی کاربردی به منظور آموزش‌های علمی کاربردی و به فعلیت درآوردن استعدادها و بکارگیری افراد در طیفی از مشاغل است. این دانشگاه با مشارکت دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی به فعالیت می‌پردازد و حدود 490 هزار دانشجو دارد که 267 هزار دانشجو در مقطع کاردانی و 220 هزار دانشجو در مقطع  کارشناسی ناپیوسته در 1070 مرکز علمی کاربردی در 31 استان کشور در حال تحصیل هستند.
وی افزود: در سال تحصیلی 95 در یک نوبت آزمون براساس سوابق تحصیلی و سوابق کاری گرفته می‌شود و پذیرش این دوره در مهرماه و بهمن‌‌ماه خواهد بود که 361 رشته در دوره کاردانی و 260 رشته در دوره کارشناسی پذیرش داریم.
در ادامه این نشست، بهزاد بهرامی‌نسب، معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علمی کاربردی به سخنرانی پرداخت و بیان کرد: پذیرش دانشجو در دوره کاردانی براساس مدل دیپلم و وضعیت اشتغال و سهمیه ایثارگری است و در دوره کارشناسی براساس مدرک کاردانی و معدل این دوره و وضعیت اشتغال و سهمیه ایثارگری است.
بهرامی نسب اظهار کرد: داوطلبان می‌توانند در دوره کاردانی 30 کد رشته محل و در دوره کارشناسی 20 کد رشته محل را انتخاب کنند و توصیه‌ به تمام داوطلبان این است که فقط یک کد رشته محل را انتخاب نکنند.
رشته کاربینی و کارورزی در دانشگاه علمی کاربردی
بهرامی نسب در ادامه گفت: داوطلبانی که تا تاریخ 31 شهریورماه فارغ التحصیل شوند می‌توانند هم ورودی مهرماه و هم ورودی بهمن‌‌ماه ثبت‌نام کنند، اما داوطلبانی که فارغ التحصیل 31 دی‌ماه هستند، باید در ورودی بهمن‌ماه شرکت کنند.
معاون فرهنگی و دانشجویی افزود: از شرایط جدیدی که در این دوره ایجاد شده این است که اتباع خارجی نیز می‌توانند در دانشگاه علمی کاربردی ثبت‌نام کنند، اما ثبت‌نام آن‌ها دارای شرایط خاصی است که این شرایط در آینده اعلام خواهد شد.
بهرامی نسب بیان کرد: این دوره دارای ویژگی‌های دیگری نیز هست که یکی از این ویژگی‌ها ایجاد یک رشته جدید در دانشگاه علمی کاربردی است که در هیچ دانشگاه دیگری این رشته وجود ندارد و با نام رشته کاربینی و کارورزی در این  دانشگاه ایجاد شده است که یکی از رشته‌های مخصوص این دانشگاه است.
بی‌اطلاعی مسئولان دانشگاه علمی کاربردی
وی درباره وضعیت بیمه دانشجویان گفت: مبحث بعدی این است که در این دوره وزارت علوم وضعیت بیمه را در سال جدید در اختیار دانشگاه‌ها قرار داده است و مسئولین دانشگاه سعی دارند تا شرایط ایجاد بیمه حوادث را در دانشگاه‌ها مهیا کنند.
بهرامی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا درباره وضعیت رشته‌های علوم قرآنی در دانشگاه علمی کاربردی، گفت: این دانشگاه در چند مرکز به تربیت مربی قرآن توجه داشته است، اما درباره این مسئله که وضعیت پذیرش در رشته‌های علوم قرآنی در این دانشگاه چگونه است اطلاعی نداریم، اما یکی از فعالیت‌های مهم که در زمینه فعالیت‌های قرآنی انجام شده، ایجاد مرکز قرآن و عترت در دانشگاه علمی کاربردی است که با ایجاد این مرکز می‌توان نقش مفیدی در فعالیت‌های قرآنی از جمله تربیت مربی قرآن ایفا کرد.
وی در پرسش خبرنگار ایکنا برای ارائه توضیحات بیشتر، به تکرار سخنان پیشین اکتفا کرد.
لازم به ذکر است، این نشست با تأخیر یک ساعته و بی‌نظمی و بی‌اطلاعی معاونان دانشگاه علمی کاربردی در زمینه‌های مختلف به‌خصوص در زمینه‌ فعالیت‌های قرآنی برگزار شد که از پاسخ به سؤالات خودداری و اظهار بی اطلاعی می‌کردند.
captcha