آل سعود مجری توطئه های آمریکا در منطقه است
کد خبر: 3529013
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱
حجت‌الاسلام شکوری:

آل سعود مجری توطئه های آمریکا در منطقه است

گروه سیاسی: امام جمعه خوی گفت: جمع بندی تمامی جنایات آل سعود در طول دهه اخیر در مناسک حج و کشورهای سوریه ،عراق ،لبنان ،یمن و بحرین توسط تروریست های بی فرهنگ وهابی ما را به این نتیجه می رساند که آل سعود مجری توطئه های آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: آمریکا و حامیان آل سعود شریک جرم و جنایت آنان در فاجعه منا بوده و بلای بزرگ امت اسلامی معرفی کردن سکوت دولت ها ،علما ،فعالین سیاسی و نخبگان جهان اسلام در قبال 7 هزار زائر بی گناه می باشد.
خطیب جمعه خوی با اشاره به سالگرد شهادت شهدای منا و ممانعت آل سعود از حجاج کشور اسلامی ایران گفت: بنا به فرموده مقام معظم رهبری  باید یک هیئت حقیقت یاب فاجعه منا تشکیل گردد و اینکه جهان اسلام به خاطر رفتارهای ظالمانه آل سعود فکری اساسی برای مساله حج کنند.
خطیب جمعه با اشاره به 8 ذی الحجه روز ترویه و خروج کاروان امام حسین(ع) به سوی عراق گفت: این حرکت و ناتمام گذاشتن اعمال حج پیام های متعددی به مسلمانان در تمامی عصرها و مصرها دارد.
وی در این خصوص ادامه داد: اعمال و مناسک حج زیر سلطه استکبار و عوامل او اداره شود باید در برابر آنان ایستاد و مقابله کرد و دیگر اینکه اعمال و مناسک حجی که در او برائت از مشرکین نباشد مساوی با عملگی به استکبار و عوامل اوست.
خطیب با تبریک 10 ذی الحجه عید سعید قربان و روز شهادت حجاج در منا در اثر سوء مدیریت آل سعود اظهار کرد: عید قربان یکی از اعیاد مهم اسلامی است که باید این روز مهم را روز قربانی کردن هواهای نفسانی و دوری جستن از منیت ها ،غرورها و کبرورزیدن ها و نفاق قرار بدهیم تا بتوانیم در برابر شیطان های حاکم بر جهان موفق باشیم.
وی با تسلیت 7 ذی الحجه روز شهادت امام محمد باقر(ع) که با توطئه مخفیانه هشام بن عبدالملک مسموم و به شهادت رسید اظهارکرد: از جمله فعالیتهای علمی و فرهنگی امام باقر(ع) که در طول تاریخ همچنان ادامه و استمرار دارد تأسیس حوزه علمیه و تربیت شاگردان فقیه و اسلام شناس می باشد.
 
captcha